فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

مروری بر مهم‌ترین ویژگی اتاق خواب ویلا برای خرید ویلا

اتاق خواب ویلا

مروری بر مهم‌ترین ویژگی اتاق خواب ویلا برای خرید ویلا


اتاق ویلا، اتاق خواب ویلا، ابعاد اتاق خواب ویلا، اتاق خواب مستر، اتاق خواب معمولی

 

اتاق خواب ویلا

 

به نظر شما ویلا چیست؟ یک نمای باشکوه بزرگ؟ یک محوطه خیره کننده که مشابهش را جای دیگر ندیده‌اید؟ آیا ویلا نشیمنی مجلل با یک ساعت فلامینگویی است یا استخر و جکوزی و امکانات این چنینی؟
کمتر کسی پیدا می‌شود با شنیدن نام ویلا، به اتاق خوابش فکر کند یا مهم‌ترین ویژگی‌های اتاق خواب ویلا را بداند اگر شما نیز تاکنون از این مهم غافل بوده‌اید، لطفا با ما همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

ویلا از لابی بزرگ تا اتاق خوابی دنج
نوبت به ویلا که می‌رسد سطح انتظاراتمان فراتر می‌رود، دیگر یک چهاردیواری ساده یا یک شومینه چوبی راضی کننده نیست، دیگر حاضر نیستیم بر یک سالن پذیرایی بی‌آلایش یا یک اتاق خواب کوچک مُهر تأیید بزنیم و ساعت‌ها به تمجید و تحسین‌شان بپردازیم. لابی چشم‌نواز لازمه یک ویلاست همان‌طور که نمایی لوکس از مشخصات بارزش است و امکاناتی درخور از الزاماتش.

 

ما به عنوان به روز ترین شرکت خرید ویلا و فروش ویلا در شمال، امروز قصد داریم پیرامون اتاق خواب ویلا صحبت کنیم و از ابعاد اتاق خواب ویلا سخن به میان آوریم، پیش‌تر گفتیم نام ویلا را که می‌شنویم انتظار داریم آن‌چه می‌بینیم کمی متفاوت و خاص‌تر باشد، با همین دید مقاله را پیش خواهیم برد، با ما همراه باشید.

 

اتاق خواب ویلای شمال، از اندازه تا دیگر ویژگی‌های مهم

اندازه اتاق خواب ویلا


دروغ نیست اگر بگوییم همه ما آرامش را در خانه‌هایمان جستجو می‌کنیم و آسایش واقعی را در اتاق‌هایمان. هرچقدر هم دورهمی خانوادگی را دوست داشته باشیم، حتی اگر هوادار دوآتیشه شلوغی‌ها باشیم و خواهان مهمانی‌های آخر هفته، باز هم باید اعتراف کنیم گاهی دلمان لک می‌زند برای سکوتی محض و آرامشی مطلق، چیزی که ردش را تنها می‌توان در اتاق خواب‌ها یافت.
بحث اتاق خواب ویلا در شمال را با ابعادش شروع می‌کنیم. برای ابعاد اتاق خواب ویلا نمی‌توان یک نسخه کلی پیچید، به عبارت ساده سایز اتاق خواب‌ها متفاوت است به عنوان نمونه اندازه اتاق خواب والدین و اتاق خواب بچه‌ها مشابه نیست از این رو موضوع را جزئی‌تر جلو می‌بریم. بهتر است در هنگام خرید ویلا یا بازدید از یک ویلای فروشی دقت بیشتری به اتاق خواب آن داشته باشید.

اگر اتاق خواب ویلا متعلق به والدین است پیشنهاد می‌شود در اندازه 5*3.5 متر طراحی گردد و اگر اتاق ویلا مختص بچه‌هاست سایز 4*3.5 متر کافی به نظر می‌رسد. به طور کلی اندازه اتاق بر حسب نوع استفاده و تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند از 12 تا 20 متر متفاوت خواهد بود.

نکته: فارغ از این که اتاق ویلا کوچک است یا بزرگ، لازم است القاکننده حس راحتی یا در یک کلمه دنج باشد.

بهتر است اتاق ویلا به دور از سالن پذیرایی مهمان طراحی شوند با این حال دسترسی به سرویس بهداشتی، حمام و حتی آشپزخانه از نکات مهم است (البته خود اتاق هم گاهی می‌تواند مجهز به حمام باشد که در ادامه مفصلا در خصوص این نوع اتاق‌ها صحبت خواهیم کرد).

نیاز است اتاق ویلا در جوار بالکن باشد و یا حداقل به حیاط نزدیک، برخورداری از تهویه مناسب، رختکن و کمد دیواری را به این لیست بیفزایید. سعی کنید تخت خواب را به نحوی در اتاق ویلا قرار دهید که کنار پنجره و یا مقابل در ورودی اتاق نباشد.

منظره‌ای از جنس جنگل های شمال از اتاق خواب ویلا

با یک ویلا طرفیم بنابراین انتظار داریم وقتی به لب پنجره می‌آییم آن‌چه میخ‌کوبمان می‌کند طبیعتی بکر باشد و منظره‌ای فوق‌العاده، انتظار داریم جنگل‌های سرسبز میزبان نگاه‌مان باشند و امواج دریا.
حال که به پنجره ویلا رسیدیم یک نکته را اضافه کنیم: نیاز است پنجره‌ها از نوعی باشند که گرما را نگه دارند و صدا را پس بزنند، به عبارت ساده استفاده از پنجره‌های عایق صوت و حرارت در اتاق خواب ویلا نیازی است اساسی تا سکوت را در اتاق ویلا حاکم سازد و سایه آرامش را سنگین‌تر کند.

نکته: وجود پرده‌ای مناسب کافی است تا حس آسایش به کمال برسد، در این صورت یک اتاق ویلا تمام عیار خواهید داشت. 
نکته: از آن‌جا که رنگ اتاق خواب ویلا مسئله‌ای است سلیقه‌ای آن را به عهده خودتان می‌گذاریم فراموش نکنید ظاهر اتاقتان را باید با علایقتان گره بزنید.

 

نیازی به تأکید بر نور اتاق ویلا هست؟
این تیتر را آوردیم تا استفاده از چراغ‌هایی با نور مناسب را آویزه گوشتان کنید، به سادگی از کنار این مسئله نگذرید، نور برای مطالعه و انجام امور روزانه باید در حد مناسب باشد. آفتاب‌گیر بودن اتاق ویلا هم که جای خود دارد و نیاز به یادآوری نیست.

اتاق خواب مستر یا اتاق خواب معمولی؟
از تفاوت‌هایش چقدر می‌دانید؟

 

تفاوت اتاق خواب مستر و معمولی


پیش‌تر اشاره نمودیم اندازه اتاق خواب‌ها مشابه نیست، برچسب اتاق مستر را بر بزرگ‌ترین اتاق خواب ویلا می‌زنند حال آن‌که مابقی اتاق‌ها را با نام اتاق معمولی می‌شناسند.

اتاق معمولی در واقع همان است که پیش‌تر بدان اشاره کردیم، اتاقی که به عنوان یک تعریف کلی برای استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بحث کمی چالشی می‌شود آن زمان که نام اتاق مستر به میان می‌آید، اتاقی با متراژ بزرگ و البته کاربرد وسیع، اما این که چرا سایز چنین اتاقی از دیگر اتاق‌ها بیشتر است دلایلی دارد که به آن خواهیم پرداخت.

 

ویژگی اتاق خواب مستر چیست؟
ویژگی مشترک تمام اتاق خواب‌های مستر یا مستر روم داشتن حمام و سرویس بهداشتی است اما ویژگی‌های خاصی هم وجود دارد که برای اتاق مستر در ویلاهای لوکس اجرا می‌شود.
- متراژ زیاد
- داشتن حمام و کمد دیواری
- فضای مناسب و بزرگ برای تخت و چندین کمد (کلوزت روم)
- پنجره‌های قدی و بزرگ با چشم انداز مناسب
- فضای نشیمن مناسب و اصولی
- دارای نورپردازی مناسب
- طراحی زیبا و متفاوت
- داشتن وان، جکوزی، سونا، مینی آشپزخانه، سیستم صوتی، مبلمان در اتاق خواب ویلاهای لوکس

اتاق خواب مستر بزرگتر است چون...
نخست این که اتاق خواب مستر متعلق به والدین است و تجهیزات بیشتری در چنته دارد بنابراین زمانی که می‌گوییم اتاق خواب مستر منظورمان اتاق کودک یا اتاق فرزندان نیست. اتاق مستر تنها در تخت خواب، رختکن، یک میز آرایشی، کمددیواری یا امکاناتی از این دست خلاصه نمی‌شود این اتاق دارای سرویس بهداشتی است، حمام دارد و از کلوزت بهره‌مند است.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه و ملموس اتاق خواب مستر را تعریف کنیم باید بگوییم این اتاق از امکانات رفاهی بیشتری بهره‌مند است، هر آن‌چه در اتاق‌های معمولی جای خالی‌شان احساس می‌شود در اتاق مستر به چشم می‌خورد آن هم با بهترین تجهیزات. از آن‌جا که فضای اختصاص داده شده به اتاق خواب مستر زیاد است عموما قسمتی را برای نشیمن در نظر می‌گیرند که این عامل سبب می‌شود تصور کنیم با یک سوئیت کامل و مجهز روبروایم، اتاقی که هم محلی برای استراحت است، هم جایی برای گپ و گفت‌های خودمانی هم مطالعه هم...

پارتیشن‌بندی در اتاق خواب مستر جایگاه ویژه‌ای دارد، هرچه فضایی که در اختیار است بزرگ‌تر باشد دست شما برای طراحی بازتر است، می‌توانید تمام ایده‌هایتان را به سادگی پیاده‌سازی کنید، می‌توانید با استفاده از پارتیشن‌بندی شیک، کاری کنید کارستان و خلاصه این که فضایی را رقم بزنید که هم به حیث زیبایی ممتاز است و هم از نظر رفاهی و امکاناتی ستودنی، هم رفاه و آسایش شما را فراهم می‌سازد و هم زیبایی خیره کننده‌ای برایتان رقم می‌زند.

 

مستر روم

نبایدها در اتاق خواب؛

اگر می‌خواهید در اتاق خود به راحتی بخوابید و صبح با آرامش بیدار شوید! مواردی که در زیر به آن اشاره می‌شود را رعایت کنید:

تخت نباید از در اتاق خواب دید مستقیم داشته باشد، پس تخت را روبروی در اتاق قرار ندهید.

  • تخت خواب را زیر پنجره قرار ندهید.
  • لوستر را بالای تخت خواب قرار ندهید.
  • ارتفاع تخت خواب نباید زیاد بلند یا کوتاه باشد، ارتفاع مناسب تخت برای بزرگسالان بین 35 تا 40 سانتی‌متر و برای کودکان حدود 20 تا 30 سانتی‌متر است.
  • تخت را در گوشه قرار ندهید، محل مناسب باشد تا بتوانید به راحتی عبور کنید.
  • آینه در اتاق خواب نباید جایی باشد که از در اتاق دید داشته باشد.
  • در اتاق خواب از رنگ‌های تند و جیغ و نور شلوغ استفاده نشود، توصیه می‌شود از نور آفتابی و رنگ‌های ملایم استفاده کنید.
  • استفاده از تابلو و شلف بالای تخت توصیه نمی‌شود.
  • در اتاق خواب از گل و گیاهان استفاده نکنید.
  • از بالش‌های کهنه پرهیز کنید.
  • تکنولوژی قدیمی را از اتاق خواب حذف کنید.
  • کتابخانه را وارد اتاق خواب نکنید، چون باعث بهم ریختگی و شلوغی اتاق خواب می‌شود.
  • شلوغ بودن اتاق خواب باعث عدم آرامش و خواب راحت می‌شود.
  • از تخت خواب‌های بزرگ که فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌کنند پرهیز کنید.
  •  

ترکیب رنگ در اتاق خواب؛
انتخاب رنگ باید از سبک فضا تبعیت کند و بهتر است تمام فضای ویلا یک سبک داشته باشد، اما اتاق خواب را می‌توان کمی خودمانی‌تر کرد.
اگر سبک خانه کلاسیک است، اتاق خواب می‌تواند از شاخه ویکتورین که رنگ در آن بیشتر استفاده شده باشد، یا نیوکلاسیک تا مدرن به نظر آید، همچنین می‌توان اتاق خواب را بوهو انتخاب کرد.

اما مواظب باشید در نهایت کل فضای داخلی ویلا یا کلاسیک باشد و یا مدرن.

ترکیب رنگ در سبک اتاق خواب:

سبک بوهو، نیوکلاسیک، اسکاندیناوی= ترکیب رنگ سبز جنگلی با خانواده طوسی و سفید

سبک معاصر، ویکتورین، کلاسیک، نیوکلاسیک= ترکیب سبز جنگلی با خانواده صورتی

سبک مدرن و کلاسیک= ترکیب خانواده آبی کلاسیک (آبی درباری، آبی کاربنی) با سفید ترکیب اعیانی که می‌توان با طوسی هم ترکیب کرد

سبک کلاسیک= ترکیب رنگ آبی کلاسیک با رنگ‌های طلایی

توجه؛
- رنگ طوسی و صورتی محبوب‌ترین رنگ اتاق‌هاست و ترکیب با رنگ زرد، سبز، طلایی باعث جلوه بیشتر اتاق می‌شود.
 - از انتقال رنگ استفاده کنید، یعنی از یک رنگ به رنگ دیگر حرکت کنید، مثلا از آبی به سبز و از صورتی به بنفش و از بنفش به آبی و توصیه می‌شود برای اتاق خواب از رنگ‌های سرد استفاده کنید.

اتاق خواب مناسب چگونه باید باشد؟

اتاق خواب مناسب

صحبت پایانی بانیان مسکن (شرکت خرید ویلا و فروش ویلا در شمال)
اتاق ویلا شاید آخرین چیزی باشد که پس از شنیدن نام ویلا در ذهنتان نقش می‌بندد با این حال باید بپذیریم اهمیتش اگر از آشپزخانه و اتاق نشیمن بیشتر نباشد کمتر هم نیست، عموما در ویلا اتاق‌های معمولی را برای بچه‌ها در نظر می‌گیرند و اتاق خواب مستر را به والدین اختصاص می‌دهند تا ویلا از هر نظر کامل و ستودنی باشد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.