فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

نکات مهم قبل از خرید ویلای شمال

آن‌ها که می‌خواهند ویلایی در شمال بخرند بخوانند

مروری بر نکات تکمیلی قبل از خرید ویلای شمال

آن‌ها که از ابتدای تابستان شهر خود را به بهانه شمال ترک می‌کنند و حتی مرخصی چند روزه را به عنوان بهترین فرصت برای لذت بردن از فضای دل‌انگیز شمال مغتنم می‌شمارند، خوب می‌دانند داشتن یک ویلا در شمال چقدر می‌تواند لذت‌بخش و دل‌چسب باشد. ویلایی با چشم‌انداز دریا و جنگل، آن‌جا که جز زیبایی‌های خیره‌کننده چیزی نیست و جز آرامش مطلق رد و نشانی به چشم نمی‌خورد.

خرید ویلا در شمال به رغم این‌که خواسته قلبی و آرزوی دیرینه کثیری از افراد است اما به ذات دشوار تلقی می‌شود به ویژه برای آن‌ها که شمال را به خوبی نمی‌شناسند و با اقلیم مناطق مختلف شمال، بافت هر شهر، موقعیت زمین و جزئیات ویلاهای این خطه بیگانه‌اند. در چنین شرایطی یک مشاور املاک کاردان می‌تواند با شنیدن خواسته شما در این مسیر همراهتان باشد. ما در بانیان مسکن ضمن آن که بستر خرید ویلای شمال را برای همه متقاضیان فراهم نموده‌ایم، بر آنیم مهم‌ترین نکات را در قالب متونی ارزشمند در اختیارتان قرار دهیم به این امید که انتخاب برایتان آسان‌تر گردد.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال


احتمالا شما هم با ما هم عقیده‌اید که ویلاها جزو لاینفک شمال هستند، این‌طور بگوییم شمال یعنی ویلا!
در کنار افرادی که اجاره ویلا را ترجیح می‌دهند، برخی‌ها خرید را مناسب‌تر می‌دانند همان‌هایی که عاشق فضا و زیبایی شمال هستند و به فکر داشتن یک اقامتگاه دائمی می‌باشند. به رغم این که با خرید یک ویلا شاید تنوع در مشاهده خانه‌های متفاوت شمال برایتان کمرنگ‌تر شود با این حال نمی‌توان منکر این شد که از دردسر‌های پیدا کردن خانه اجاره‌ای با ویژگی‌هایی درخور و البته قیمت مناسب راحت خواهید شد.

چنان‌چه شما نیز بر سر خرید ویلای شمال تردید دارید و نمی‌دانید قبل از خرید توجه به چه مواردی ضروری است پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

نکات مهم قبل خرید ویلا


خرید ویلای شمال دشوار اما آسان!

چطور قاطعانه یک ویلای شمال را برای خرید انتخاب نماییم؟

خرید ویلا دشوار نیست مشروط بر آن که مهم‌ترین نکات را در نظر بگیرید و نگاهتان را معطوف به ضروری‌ترین مشخصات یک ویلای خوب سازید. آن‌چه یک ویلای شمال را به ملکی ابدی برای شما بدل می‌سازد مواردی است که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.

خرید ویلا بهترین انتخاب برای کسانی است که به کررات در سال عازم شمال می‌شوند ضمن این که گروهی از افرادی به دلیل برخی بیماری‌ها ناگزیرند دائما از فضای آشفته و آلوده شهر گریزان باشند.

وقتی قصدتان خرید ویلاست طبیعتا موارد مهمی است که می‌بایست بدان دقت داشته باشید. این جا دیگر با اقامت چند روزه در یک مکان مواجه نیستید قرار است یکی از سرمایه‌های زندگی‌تان را انتخاب کنید.

 

میزان بودجه

از آنجا که بضاعت مالی همه افراد در حدی نیست که بتوانند لوکس‌ترین و گران‌ترین‌ها را برای خرید انتخاب کنند ساخت و ساز‌های جدید و متنوع رقم خورده‌اند تا دست همه افراد برای خرید باز باشد، می‌توانید متناسب با بودجه خود در راستای خرید اقدام کنید. ناگفته نماند که با خرید ویلای مناسب هزینه‌ها تمام نمی‌شود بلکه هزینه‌هایی همچون زیباسازی و مراقبت از فضای ویلا طبیعتا چیزی است که همیشه همراه‌تان خواهد بود.

 

ویلا شمال


وقتی از مشخصات یک ویلای خوب صحبت می‌کنیم دقیقا منظورمان چیست؟

استقامت قابل قبول

شمال منطقه‌ای پرباران است و رطوبت مشخصه بارز شهر‌های شمالی، بنابراین نوع سازه، عایق‌ها و مصالح به کار گرفته شده در ساخت ویلا اهمیت شایانی دارند، این که استانداردها در ساخت ویلا رعایت شده باشند حداقل چیزی است که می‌بایست بدان دقت داشته باشید.

 

حتما بخوانید: نیم پیلوت چیست؟

 

معماری و سبک ویلا

معماری ویلا به عقیده برخی‌ها یک چیز کاملا سلیقه‌ای و شخصی است و نمی‌توان به سادگی برای همه یک نسخه پیچید و تمام افراد را به سمت خرید ویلایی با سبک مشابه سوق داد، اما وقتی عمیق‌تر سبک ویلای شمال را مورد بررسی قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم عموما هر سبک را با کمک گرفتن از متریالی منحصر به فرد رقم زده‌اند، در یکی چوب رایج‌تر است و در دیگری سیمان، مصالح اصلی یک معماری سرامیک است و دیگری سنگ؛ حال آن‌که شمال کشور اقلیم مرطوبی دارد و توجه خاصی می‌طلبد. بنابراین قبل از خرید ویلای شمال حتما سبک ویلا و مصالح به کار گرفته شده در ساخت آن را چک کنید و اطمینان حاصل نمایید که مقاوم به رطوبت و عایق در برابر باران است.

نمای ویلا، مهم و خطیر در هنگام خرید ویلا

نمای بیرونی و امکانات داخلی درخور

نقش نمای خانه را نمی‌توان نادیده گرفت چه رسد به زمانی که پای یک ویلای شمال در میان است. برحسب سلیقه می‌توانید نمونه‌های متفاوتی را انتخاب کنید اما باز هم دقت داشته باشید که کیفیت را قبل از زیبایی بررسی کنید.

از آن جا که قرار است ویلای شما القا کننده آرامش و دیگر حس‌های خوب باشد دقت کنید که در بردارنده تمام امکانات مدنظرتان باشد. سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تأسیسات مکانیکی و دیگر تجهیزات ساختمانی  می‌بایست با بهترین کیفیت به کار گرفته شده باشند.

به این نکته دقت داشته باشید که نمای ویلا علاوه بر زیبایی می‌بایست کاملا استاندارد و مناسب برای زندگی باشد. نوع عایق‌های به کار رفته در ویلا را به هیچ عنوان فراموش نکنید، سال‌ها پیش استفاده از نمای آجری در ویلاهای شمال مطرح بود، حال آن که آجر از جنس خاک رُس بوده، عایق مناسبی نیست و سبب افزایش نفوذ صدا، رطوبت و حرارت به داخل ساختمان می‌گردد ضمن این که به اتلاف انرژی دامن می‌زد، بنابراین آن‌چه به حیث اقتصادی مقرون به صرفه است ممکن است از دیگر جهات اصلا ایده‌آل نباشد.

وقتی پای یک ویلا در میان است حتی جهت پنجره‌ها، زاویه تابش آفتاب، وزش باد و جزئی‌ترین مسائل هم مهم می‌شوند؛ هارمونی و سنخیت رنگ‌ها، نوع فضاسازی و نحوه ساخت محوطه ویلا که دیگر جای خود دارد.

نمای ویلا


موقعیت ویلا، آیا به خیابان اصلی نزدیک است؟

ویلای شما بهتر است در فاصله‌ای مناسب از مکان‌های عمومی و مراکز خرید باشد. حواستان باشد قرار نیست همیشه و تمام روز را در ویلا باشید بهتر است ویلای انتخابی در نزدیکی مکان‌های مهم و حتی مناطق گردشگری و تفریحی باشد. امن بودن ویلا از دیگر نکات مهم است.

امنیت ویلا را مدنظر داشته باشید، ممکن است منطقه‌ای از شمال کاملا برای تفریح شایسته باشد اما برای زندگی بی‌ارزش. از طرفی آن‌گاه که تصمیم می‌گیرید ملکی را خریداری نمایید سعی کنید محلی را برای خرید انتخاب نمایید که سرمایه‌گذاری در آن‌جا سودمند و مفید باشد و به این فکر کنید که آن‌چه اکنون خریداری می‌کنم آیا در آینده به خوبی فروش خواهد رفت؟

به عنوان مثال اگر اکنون برای خرید، یک ویلای قدیمی را انتخاب نمایید قطعا چند سال دیگر با توجه به بالا بودن سن ویلا، مورد توجه خریداران ویلا قرار نمی‌گیرد و فروشش واقعا سخت می‌گردد.

هنگامی که تنها برای یک هفته و تعطیلات چند روزه راهی شمال می‌شوید شاید به چادری در یک پارک هم اکتفا کنید، ممکن است به دورترین روستاها و مناطقی کاملا پرت سفر کنید جایی که هیچ ردی از شهر و شلوغی و ترافیک نیست، آن‌جا که نه آبادی به چشم می‌خورد و نه حتی یک رهگذر. اما شرایط به هم می‌ریزد آن‌گاه که قرار است ویلایی خریداری کنید، در چنین شرایطی نزدیکی به مراکز خدماتی مهم است و هم‌جواری با مراکز خرید حائز اهمیت، بسیار مهم است که به مؤسسه‌ها دسترسی داشته باشید و از اداره‌جات چندان دور نباشید.

مهم‌ترین اسناد ویلا را بررسی نمایید

ممکن است ویلایی که مشاهده می‌کنید به حیث زیبایی ستودنی و از نظر زیبایی بی‌همتا باشد اما اگر فاقد سند مالکیت باشد یا متوجه شوید سند، پایان‌کار یا پروانه ساخت ویلا در شمال دچار مشکل است چه ارزشی خواهد داشت؟ حتما ویلاهایی را خریداری نمایید که طبق اصول طراحی شده‌اند، به حیث فنی بی‌نقصند و از هر جهت قابل اعتماد. مهم‌ترین مدارکی که در چنین شرایطی به شما کمک خواهند کرد سند مالکیت، پروانه ساختمانی و پایان‌کار خواهد بود. بهتر است شرایط وام مسکن و این که ویلا در رهن بانک است یا خیر را به دقت جویا شوید و تکلیف‌تان را از همان اول مشخص نمایید. شناسنامه فنی ساختمان که محاسبات انجام شده و شرایط ساخت و طراحی ویلا را تشریح می‌کند به دقت مطالعه کنید، این که قطر سقف‌ها چقدر است و ضخامت دیوارها به چه صورت، این که ویلا را با اتکا بر تراکم شهری اعلام شده از سمت شهرداری باشند و با تکیه بر جدیدترین قوانین ساختمان‌سازی، نیاز به بررسی‌های دقیق دارد.

نکته‌ای مهم!

همه ما با شنیدن نام شمال به یاد منظره‌های زیبا می‌افتیم با این حال گاها دیده می‌شود که ساخت و سازهای جدید منظره و چشم‌انداز یک ویلا را مسدود می‌کنند. عموما زمین‌های خالی که در کنار یک ویلا به چشم می‌خورند خیلی زود جایشان را به ساختمان‌ها و عوامل مزاحم در برابر مشاهده چشم‌اندازهای زیبا خواهند داد. حتما دقت داشته باشید ویلایی را انتخاب کنید که این مشکل در آینده گریبان‌گیرش نشود


صحبت پایانی

کم نیستند افرادی که مصرانه خرید ویلا را انجام داده‌اند و کمی بعد کاملا از کرده خویش پشیمان شده‌اند، در نظر داشته باشیم که ویلایی که خریداری می‌کنیم یک اقامتگاه دائمی است و به عنوان یک ملک می‌تواند سرمایه‌گذاری ارزشمندی تلقی شود، چنان‌چه هوشمندانه ویلایی را برای خرید انتخاب کنیم بی‌تردید روز به روز از خرید خود خشنودتر خواهیم شد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.