فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

نگاهی به طراحی و نقشه ویلا در شمال

هر ویلای لوکس و زیبایی را که در طبیعت شمال مشاهده می‌کنید قبل از هر چیز یک طرح و نقشه خوب بوده است، همه چیز از یک پلان شروع می‌شود، پلانی که با توجه به فاکتورهای مختلف طراحی می‌گردد و در نهایت جای خود را به ویلایی باشکوه و منحصر به فرد می‌دهد. نقشه ویلا به بیانی ساده ترسیمی از ویلای شماست، طرحی دقیق که با جزئیات راه ساخت یک ویلا را به نمایش می‌گذارد. در ادامه این مقاله بانیان مسکن (خرید و فروش ویلا در شمال) با ما همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال


برای طراحی یک نقشه ویلا خوب چه عواملی را می‌بایست در نظر گرفت؟ آیا یک طرح خوب ساخت ویلایی رؤیایی را تضمین می‌کند؟ پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

 

پلان ویلا در شمال


نقشه ویلا بر چه اساس طراحی می شود؟

در کنار قوانینی که برای ساخت و ساز ویلا در یک منطقه در نظر گرفته شده‌اند، وضعیت زمین، اندازه مورد نظر، نوع بافت، ساختمان‌هایی که در همسایگی زمین مورد نظر احداث شده‌اند، نحوه تابش آفتاب در آن منطقه و چگونگی طلوع و غروب خورشید، میزان وزش باد و مواردی از این قبیل می‌بایست قبل از طراحی نقشه به دقت مورد بررسی قرار بگیرند.
نقشه ویلا حتما باید یه گونه‌ای باشد که بتوان از فضاهای موجود حداکثر استفاده را کرد، یک ویلا نیاز به آلاچیق، فضای سبز زیاد، آب نماها، استخر و هر آنچه ویلا را به مکانی امن و آرام بدل می‌سازد دارد، قسمت‌های درونی ویلا هم می‌بایست بزرگ و در عین حال راحت باشند، بدیهی است این کار با طراحی یک نقشه خوب امکان پذیر خواهد بود. معمولا برای رسیدن به این هدف (ویلایی بزرگ و راحت) سعی می‌کنند ویلاها را به صورت دوبلکس و یا تریبلکس طراحی کنند تا فضای بیشتری در اختیار باشد، این‌گونه می‌توان یک ویلای مجهز را حتی با در اختیار داشتن زمین کم نیز به راحتی طراحی و احداث کرد.
در چنین نقشه‌هایی تلاش می‌شود تمام مسیرها و معابر، محل تمام المان‌های مورد نیاز به صورت دقیق مشخص گردد، مثلا این که آشپزخانه کجا باشد، این که پلکانی گرد به محض وارد شدن افراد به داخل ویلا قابل مشاهده باشند، ارتباط بین فضا ها به چه صورت باشد، منظره بیرون از داخل ویلا چگونه مشاهده شود، این که ویلا در تابستان چندان گرم نباشد و در زمستان در حدی نباشد که با چند بخاری نتوان آن را گرم نگه داشت، این که با بارش‌های چند روزه ویلا آسیبی نبیند و وزش باد خرابی به جا نگذارد، عایق‌بندی مناسب باشد و مصالح استفاده شده کاملا مقاوم، همه این موارد نیازمند ارائه نقشه‌ای کاملا تخصصی هستند و در پلان ویلا با جزئیات ترسیم می‌شوند.
بسته به خلاقیت طراح می‌توان نقشه‌های متفاوتی را رسم کرد و بدیهی است که نقشه‌های طراحی شده توسط دو طراح متفاوت ممکن است هیچ شباهتی به هم نداشته باشند.

 

نقشه ویلا در شمال

 

حتما بخوانید: انواع سنگ فرش حیاط


چقدر فضا در اختیار دارید؟

همه ما می‌دانیم که ویلاها خانه‌هایی با ابعاد بزرگ هستند و تصور تمام افراد از ویلا، خانه‌هایی راحت با تمام امکانات است. به ویلاها نسبت به مناطق مسکونی فضای بیشتری اختصاص داده می‌شود به همین خاطر است که یک طراح با کمی خلاقیت می‌تواند طرح‌های مناسب‌تری ارائه دهد و نمونه‌های شیک‌تری احداث کند. حتی اگر فضای کمی هم در دست باشد می‌توان نقشه را به طوری طراحی کرد که از همین فضای کم بتوان ویلایی بزرگ را ایجاد نمود.
بنابراین بر اساس همین فضا طراح تصمیم می‌گیرد که چگونه نقشه‌ای را ترسیم نماید و محل المان را چطور در کنار هم بچیند که نتیجه نهایی هم منسجم به نظر برسد، هم زیبا و هم بزرگ و راحت. همین‌جا بگوییم که ویلاهایی که این روزها احداث می‌شوند گاها دارای اندازه‌های کوچکتری هستند تا با پرداخت هزینه‌های کمتر هم افراد بتوانند صاحب ویلا شوند، ضمن این که افزایش تقاضای مشتریان نیز به افزایش تعداد ویلاها دامن زده به طوری که شاهد تنوع زیاد در ویلاهای احداثی هستیم و خوشبختانه دست همه برای انتخاب باز است.


ویلا ساحلی انتخاب شماست یا ویلا جنگلی؟

برای این که بتوان نقشه‌ای درخور طراحی کرد از همان ابتدای کار باید سبک ویلا مشخص باشد، باید تصمیم بگیرید ویلایی به سبک مدرن را می‌پسندید و یا کاملا کلاسیک و سنتی؟ باید تعیین کنید دوست دارید ویلایتان در چه موقعیت مکانی قرار گرفته باشد، آیا جنگل همان جایی است که به شما آرامش می‌بخشد یا صدای دریا برایتان گوش‌نواز و دلچسب است؟

برحسب این که مایلید یک ویلای ساحلی داشته باشید و یا ویلای جنگلی و یا حتی شهری، متناسب با این که ویلای یک طبقه می‌خواهید یا دوبلکس و یا تریبلکس نقشه‌های مختلفی هم طراحی می‌گردد و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نقشه و سبک ویلا

 

استفاده از تکنولوژی های روز در طراحی ویلا

معمولا در طراحی محیط خارجی ویلا تلاش می‌شود تا با کمک گرفتن از به روزترین تکنولوژی‌ها بتوانند فضاهایی منحصر به فرد را خلق کنند، استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور، آبیاری‌های قطره‌ای، جدیدترین سیستم‌های امنیتی و البته زمین‌های بازی، باربیکیو و محیطی فرح بخش و به اصطلاح دنج از الزامات است.
در نظر داشته باشید که پس از طراحی پلان ویلا زمانی که نوبت به پیاده سازی آن می‌رسد اولین نکته‌ای که می‌بایست به دقت مورد بررسی قرار بگیرد نوع متریالی است که در ساخت ویلا باید به کار گرفته شود، وابسته به موقعیت مکانی ویلا و شرایط آب و هوایی آن باید مصالحی با کیفیت‌های مناسب برای ساخت ویلا مورد استفاده قرار بگیرند، در مناطق مرطوب موادی مقاوم به رطوبت در اولویت هستند و در قسمت‌های خشک بهتر است متریالی به کار گرفته شوند که در برابر عواملی چون آتش سوزی کاملا مقاوم هستند. طبیعتا مواد استفاده شده برای ویلاهای جنگلی و ساحلی با هم متفاوتند، قطعا در سبک‌های کلاسیک از مصالحی استفاده می‌شود که در نمونه‌های مدرن جایگاهی ندارند، همه این موارد نیازمند بررسی‌های دقیقند.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.