فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

نگهداری و مراقبت ویلا با چند راهکار ساده

نگهداری و مراقبت از ویلا با چند راهکار ساده


آن‌ها که می‌خواهند ویلایی شیک داشته باشند بخوانند

کافی است نگاهی به شلوغی‌های حاده شمال در آخر هفته داشته باشیم تا عمیقا حس کنیم چه حجمی از مردم تمام هفته را به امید همین پنجشنبه و جمعه و طبیعت بکر شمال پشت سر می‌گذارند. به رغم این که تا چند سال پیش مسافرت به شمال محدود به عید و تابستان می‌شد، این روزها شاهد افزایش تعداد خرید ویلا و فروش ویلا در شمال هستیم به طوری که آخر هفته‌ها جاده‌های منتهی به شمال عجیب شلوغ و پرترافیک می‌شود.
فرض را بر این می‌گذاریم که شما نیز یکی از همین افراد هستید، صاحب ویلای شمال می باشید و آخر هفته‌ها پشت فرمان می‌نشینید و با ذوق و شوق راهی شمال می‌شوید. حتما می‌دانید ویلا مراقبت می‌خواهد و رسیدگی به ویلا از الزامات است. این که چکار کنیم همیشه ویلایمان زیبا و القا کننده حس خوب باشد را در ادامه تشریح خواهیم کرد. با بانیان مسکن همراه باشید.

 

خرید انواع ویلاهای جنگلی در شمال


چرا ویلای شمال نیازمند رسیدگی و مراقبت دائمی است؟

 

نگهداری ویلای شمال


گاها افرادی را مشاهده می‌کنیم که پس از خرید ویلا یک نفس راحت می‌کشند و همه چیز را تمام شده و مطلوب تصور می‌کنند. خرید ویلای شمال اتفاق بسیار ارزشمندی است و می‌توان گفت با انتخاب و خرید ویلا، سخت‌ترین قسمت کار را پشت سر گذاشته‌اید اما فراموش نکنیم شمال منطقه‌ای پررطوبت و پرباران است، رطوبت به سازه‌ها آسیب می‌زند و عمر ویلا را چنانچه به آن توجه نکنیم کم می‌کند. یادمان باشد یک ویلا زیبایی‌اش را مدیون طبیعتش است و اگر به فضای سبز ویلا رسیدگی نشود خیلی زود طراوت و شادابی‌اش را از دست می‌دهد.


در ویلای خود درخت بکارید اما...

وقتی نام ویلا را می‌شنویم ناخودآگاه تصاویر گل و درخت در ذهنمان نقش می‌بندد. ویلا یعنی درخت و این مسئله را ما هم قبول داریم. اما لازم است نکته‌ای را بیان کنیم، با توجه به اقلیم فوق‌العاده شمال برای رشد درخت، گیاهان زود بزرگ می‌شوند و ریشه‌دار می‌گردند، ریشه درخت به سرعت رشد می‌کند، طویل می‌شود و چه بسا به پی ساختمان برسد. اگر دقت کرده باشید همیشه می‌گویند ریشه درخت در هر چیزی نفوذ می‌کند و این عین واقعیت است، حال با توجه به شرایط مناسب خاک و هوا در شمال، این رشد چند برابر می‌شود. ریشه خیلی زود می‌تواند خودش را به ساختمان برساند، از آن جا که ریشه جاذب آب است و رطوبت را به خود می‌گیرد با انتقال آن به ساختمان می‌تواند فرسودگی ویلا را تسریع ببخشید و از عمر آن بکاهد. یک نکته هنگام کشت درخت در شمال مهم است و آن این که سعی کنید درخت‌ها را در نزدیکی ساختمان یا دیوارها نکارید، در این صورت هم از زیبایی که درخت‌ها خلق می‌کنند لذت می‌برید و هم این که خیالتان راحت است رشد درخت به ساختمان آسیبی نمی‌رساند.

 

کاشت درخت در ویلا


آیا قبل از خروج از ویلای شمال باید گاز را قطع کنم؟

نه تنها گاز، بلکه آب و برق را هم قبل از ترک ویلای شمال باید قطع کنید. بیشتر صاحبان ویلای شمال، بومی این منطقه نیستند، برای تفریح به ویلای خود سر می‌زنند و پس از چند روز ماندن ویلا را ترک می‌کنند. از آن‌جا که شمال شرایط جوی خاصی دارد و شما ممکن است فاصله سفرهایتان به شمال زیاد باشد، قطع کردن موارد مذکور بهترین راه ایمن نگه‌داشتن ویلا تلقی می‌گردد.


چرا بکارگیری پنجره دو جداره در ویلا ضروری است؟

رطوبت همه آن چیزی است که شمال را فراگرفته است از این رو عدم استفاده از پنجره‌های مناسب راه را برای ورود رطوبت به داخل ساختمان و مشکلات بعدش همچون فرسودگی‌ها و پوسیدگی‌های زودهنگام فراهم می‌سازد، بنابراین به عنوان بهترین راه کار از پنجره‌های دو جداره‌ای استفاده نمایید که نه تنها صوت را منتقل نمی‌کنند بلکه همچون سدی در برابر رطوبت ایفای نقش می‌نمایند و به آن اجازه ورود نمی‌دهند.
شرجی و رطوبتی که از آن صحبت کردیم بر دیوارها نیز اثر سوئی می‌گذارد، این مسئله زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که ویلای شما از نوع ویلا ساحلی باشد و در جوار دریا و هوای پررطوبت این منطقه قرار گرفته باشد. بهترین راه برای این که ویلاها دچار چنین مشکلاتی نشوند این است که از عایق رطوبتی برای آن‌ها استفاده گردد. اگر خودتان در حال ساخت ویلای شمال هستید که می‌توانید ناظر بر چنین مواردی باشید اگر چنین نیست و ویلا را از دیگری خریداری کرده‌اید بهتر است عایقی برای آن در نظر بگیرید ضمن این‌که رنگ‌آمیزی دیوارها هم می‌تواند ایده جالبی باشد هم زیبایی می‌آفریند و هم این‌که از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌کند.

از فضای سبز غافل نشوید


به مهترین قسمت رسیدیم، فضای سبز ویلا. ویلایی که سرسبز نباشد شاید تفاوت چندانی با یک آپارتمان نداشته باشد، ویلا یعنی یک محیط آزاد و دوست داشتنی برای ساعت‌ها نشستن و لذت بردن از هوای پاک و البته زیبایی‌های تمام نشدنی. این فضای سبز به رسیدگی و مراقبت نیاز دارد. آب‌یاری یکی از مهم‌ترین موارد است، می‌توانید از آب‌یاری‌های قطره‌ای استفاده کنید، اگر ویلای شما پر درخت است و احساس می‌کنید توانایی مراقبت از آن از عهده‌تان خارج است می‌توانید افرادی را به کار بگیرید که تخصصشان در این زمینه است و به چم و خم آن کاملا آگاه هستند.


صحبت پایانی

مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند ویلای شما را تهدید کند و از عمر آن بکاهد رطوبت است، بنابرین باید تمام تمرکزتان را بر این مسئله بگذارید، هر آن چه می‌تواند نفوذ رطوبت را به کمترین مقدار برساند به کار بگیرید، اگر لازم است پنجره‌ها را عوض کنید، اگر نیاز است دیوارها را عایق‌بندی کنید چرا که مراقبت از ویلا سبب می‌شود در طولانی مدت بتوانید ویلایی تمیز، شیک و جذاب داشته باشید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.