فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

همه چیز درباره نورپردازی نما ویلا

امروزه با توسعه صنعت ساختمان‌سازی و رقابت‌های تنگاتنگی که میان بسیاری از افراد در این حوزه انجام شده است. استفاده از تجهیزات ساختمانی خارق‌العاده و زیبا به همراه نورپردازی‌های چشمگیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نورپردازی نما ویلا به‌صورت مهندسی‌شده این امکان را فراهم می‌آورد تا ساختمان موردنظر زیبایی بی‌نظیری را به دست آورده و به طور ویژه‌ای نظر صاحبان ملک را به خود جلب کند.

در نورپردازی ویلا باید از تجهیزاتی استفاده شود که بیشترین نوردهی و کمترین میزان مصرف برق را داشته باشند. در ادامه این مبحث به طور کامل نورپردازی ساختمان‌های مختلف را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهیم.


نورپردازی برای نما ویلا
شاید شما نیز تاکنون بار‌ها از زیبایی ساختمان‌های مختلف شگفت‌زده شده‌اید زیرا نمای کلی ساختمان به همراه نورپردازی‌هایی که بر روی آن انجام شده است، چشم‌انداز زیبایی را به وجود می‌آورند. نورپردازی نما ویلا و ساختمان‌های مختلف به طور جداگانه‌ای به عظمت و شکوه ساختمان اضافه کرده و محبوبیت آن را در نظر خریداران و صاحبان ملک افزایش خواهد داد.

هزینه‌های نورپردازی نمای ساختمان ویلایی با توجه‌ به عوامل مختلف همچون مساحت محیط موردنظر برای نورپردازی، کیفیت دستگاه‌ها و المان‌های بکار برده شده برای نورپردازی و بسیاری از موارد دیگر متفاوت خواهد بود.

 

نورپردازی ویلا شمال

نورپردازی ویلا شمال

 

نورپردازی ساختمان باید به چه صورتی طراحی شود؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که نورپردازی ساختمان یک فرایند بسیار ساده است که همه افراد توانایی انجام آن را خواهند داشت. درصورتی‌که این تفکر کاملاً غلط است زیرا متخصصان فعال در زمینه نورپردازی نما ویلا به صورتی این پروسه را انجام خواهند داد تا در ایجاد چشم‌اندازی بی‌نظیر برای ساختمان، حداقل انرژی لازم صورت گیرد.
همچنین مصالحی که برای نمای ویلا استفاده می‌شود، تأثیر بسیاری در نورپردازی نهایی آن دارد. زیرا طراحان فعال در حوزه نورپردازی که قصد افزایش درخشانی نمای فوق را برعهده دارند بر اساس رنگ و طرح مصالح بکار برده شده در ساخت ویلای موردنظر از وسایل روشنایی مخصوصی برای این کار استفاده می‌کنند. یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌هایی که برای انتخاب نوع تجهیز نورپردازی می‌توان از آن استفاده کرد، توجه به نمای ساختمان‌های اطراف و نوع نوردهی در آن‌ها است.

 

نورپردازی نمای ویلا

طریقه انجام نورپردازی نما ویلا به‌صورت حرفه‌ای

 

حتما بخوانید: انواع قرنیز

 

انواع نورپردازی نما برای ویلا

نورپردازی نما برای ویلا دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن‌ها برای ویلاهای خاصی مناسب هستند. به همین دلیل کسانی که قصد نورپردازی نما ساختمان خود را دارند باید در ابتدا باتوجه‌به ظاهر ویلای موردنظر و شرایط جغرافیایی آن بهترین نوع از این محصولات را انتخاب کنند. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، انواع نورپردازی نما ویلا را به طور کامل توضیح می‌دهد.

  • نورپردازی ویلا با استفاده از تکنیک نورافکنی

در این نوع از نورپردازی نمای ساختمان ویلایی همان‌طور که از نام آن مشخص است، تجهیزات روشنایی بافاصله از نمای ساختمان قرار می‌گیرند تا روشنایی همگانی را برای محیط موردنظر ایجاد کنند. در نورپردازی با استفاده از تکنیک نورافکنی، نور به‌صورت پراکنده در محیط قرار می‌گیرد به همین دلیل معمولاً برای محیط‌های باز و بافاصله از اسکلت اصلی ساختمان بکار برده می‌شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مصرف انرژی تجهیز فوق نسبت به دیگر تجهیزات نورپردازی عادی بسیار کم بوده و مقرون‌به‌صرفه است.

  • نورپردازی ویلا با استفاده از تکنیک وال واشینگ

نام این نوع از نورپردازی که از تجهیزات بکار برده شده در آن گرفته شده است، در ساختمان‌هایی که سطح صاف و تاحدامکان ساده‌ای دارند، استفاده می‌شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در نورپردازی فوق از وسیله روشنایی وال واشر که نوعی چراغ پرنور است، استفاده می‌شود.

  • نورپردازی ویلا با استفاده از تکنیک خطی

نورپردازی ویلایی با استفاده از تکنیک خطی که یکی از رایج‌ترین انواع نورپردازی‌‌های مورداستفاده در ویلا است، درخشندگی بی‌نظیری را به‌صورت تابش نور عمودی در نمای ساختمان موردنظر ایجاد می‌کند. البته باید به این نکته توجه کرد که نورپردازی ویلا‌ها با استفاده از تکنیک خطی از بالا و پایین ممکن خواهد بود. در این روش لامپ‌ها به صورتی در بالا یا پایین ساختمان نصب می‌شوند که پس از روش کردن آن نور خطی در بخش‌های مختلف ساختمان ظاهر شود.

  • نورپردازی ویلا با استفاده از تکنیک نقطه‌ای

نورپردازی نقطه‌ای برای جلوه دار کردن بخش‌های مختلف ساختمان همچون ورودی اصلی محیط، ستون‌ها و غیره استفاده می‌شود. این تجهیز که نور را به‌صورت نقطه‌ای به بخش‌های مختلف می‌رساند در ساختمان‌هایی با نمای کلاسیک کاربرد بیشتری دارد به همین دلیل امروزه در بسیاری از نماها این نوع نورپردازی مشاهده می‌شود.

 

نورپردازی مناسب ویلا

بررسی انواع نورپردازی نمای مناسب ویلا

 

برای نورپردازی نمای ویلا باید به چه نکاتی دقت شود؟

نورپردازی ساختمان یکی از حساس‌ترین پروسه‌هایی است که برای زیباسازی نمای آن استفاده می‌شود. نورپردازی نما ویلا که با استفاده از تکنیک‌های مختلف ممکن است، نمایی را فراهم می‌آورد تا ساختمان موردنظر به طور ویژه و اغراق کننده‌ای در دیدگان مخاطب ظاهر شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که این پروسه بسیار تخصصی بوده و باید با رعایت نکات بسیاری دقت شود. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، نکات مهم نورپردازی ساختمان را به طور کامل توضیح می‌دهد.

  • استفاده از رنگ‌های نورپردازی با طیف مناسب

یکی از نکات بسیار مهمی که طراحان ساختمان برای نورپردازی نما ویلا باید به آن دقت کنند، استفاده از طیف‌های مناسب نور است. به عبارتی طیف‌های نوری مورداستفاده در نمای ساختمان باید به صورتی باشد که از نظر هارمونی رنگ‌ها ترکیب زیبایی را با رنگ و شکل مصالح استفاده شده در نمای ساختمان ایجاد کند. همچنین رنگ تجهیزات نورپردازی باید چشم بیننده را خسته و آزرده نکند زیرا تأثیرات منفی را در دیدگاه فرد ایجاد خواهد کرد.

 

طیف نور مناسب در نورپردازی ویلا

استفاده از طیف نوری مناسب برای نورپردازی ویلا شمال

 

  • تنظیم میزان نور موردنیاز ساختمان

نورپردازی ساختمان‌ها باید به صورتی انجام شود که تمام بخش‌های نمای ویلا را تحت پوشش قرار دهد. به عبارتی میزان نوری که برای نورپردازی نما ویلا بکار می‌رود باید با مسافت‌نمای خارجی ویلا تطابق داشته باشد. در این زمان طراح نورپرداز باید باتوجه‌به مسافت ساختمان موردنظر تجهیز روشنایی را بکار ببرد که کمترین میزان انرژی و بیشترین نوردهی را داشته باشد.

  • استفاده از تجهیزات روشنایی توکار

یکی از موارد دیگر در زمینه نورپردازی نمای ساختمان ویلایی استفاده از تجهیزات روشنایی توکار است زیرا در صورت ظاهرشدن این تجهیزات در نمای ساختمان، تأثیر منفی در زیبایی آن به وجود خواهد آمد. برخی از تجهیزات روشنایی باوجود عدم امکان نصب به‌صورت توکار ظاهری زیبا داشته و بر روی ظاهر ساختمان تأثیر منفی را نخواهند داشت.

  • انتخاب نوع مناسب تجهیز روشنایی

همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، تجهیزات روشنایی دارای انواع مختلفی هستند. به همین دلیل طراحان باید باتوجه‌به نوع نیاز، سلیقه شخصی خود و نمای ساختمان‌های دیگر مناسب‌ترین نوع این تجهیز را انتخاب کنند. به عبارتی ازآنجایی‌که تجهیزات نورپردازی دارای انواع مختلفی هستند باید باتوجه‌به سلیقه شخصی صاحب ملک متریال را انتخاب کنیم. همچنین باتوجه‌به این نکته که کدام یک از سیستم‌های روشنایی بیشتری نور را در محیط ایجاد کرده و انرژی کمی را در راستای آن صرف خواهند کرد، یکی از آن‌ها انتخاب شود.

 

نکات مهم نورپردازی ویلا

نکات مهم برای نورپردازی ساختمان

مزایای استفاده از نورپردازی برای نما ویلا به‌صورت حرفه‌ای

نورپردازی نما ویلا به‌صورت حرفه‌ای مزایای زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد. به همین دلیل امروزه موارد زیادی از نورپردازی در ساختمان‌های مختلف به چشم می‌خورد که هرکدام در نوع خود زیبایی‌های بسیار بی‌نظیری دارند. استفاده از نورپردازی حرفه‌ای ساختمان شرایطی را فراهم می‌کند تا نور با حداقل مصرف انرژی به نقاط مختلف برسد. همچنین طراحان نورپردازی برای این پروسه حرفه‌ای باتوجه‌به موقعیت ساختمان موردنظر نسبت به نماهای اطراف، سبک ساختمان و غیره بهترین تکنیک برای آن را استفاده می‌کنند.
درصورتی‌که مالک‌های ساختمان به کمک طراحان فعال در زمینه نورپردازی، برای فرایند اقدام کنند زیبایی ساختمان خود و در ادامه ارزش آن را افزایش خواهند داد. همچنین برخی عیوب و نواقص ساختمان با استفاده از نورپردازی حرفه‌ای قابل حذف است که یک مزیت بسیار مهم برای آن به‌حساب می‌آید.
استفاده از تجهیزات مناسب برای نورپردازی که در برابر عوامل بیرونی و درونی مستحکم باشد تنها از طریق همکاری با متخصصان فعال در زمینه نورپردازی حرفه‌ای ساختمان ممکن است. به عبارتی وسایل روشنایی برای نما بیرونی ساختمان باید به نحوی انتخاب و نصب شوند که بدون هیچ خطر و آسیبی در هنگام تغییرات دمایی، افزایش یا کاهش برق منطقه و غیره بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

 

مزایای نورپردازی ویلا

مزایای استفاده از نورپردازی نما برای ویلا به‌صورت حرفه‌ای

کلام آخر

نورپردازی نما ویلا یکی از مهم‌ترین مراحل برای زیباسازی ظاهر ساختمان است زیرا نور را به طور مناسب و بدون کوچک‌ترین اتلاف انرژی به بخش‌های مختلف نمای ساختمان منتقل می‌کند. نورپردازی نما ساختمان دارای انواع مختلفی است که شامل نورپردازی با تکنیک خطی، نقطه‌ای، وال واشینگ و نورافکنی می‌شود. این پروسه فنی مانند برق‌کشی‌های عادی ساختمان نبوده و باید با استفاده از تکنیک‌های زیباسازی صورت گیرد.
در نورپردازی نما ساختمان باید به این نکته دقت شود که نور به طور مناسبی تمام بخش‌های ساختمان را پوشش داده و علاوه بر پراکنده‌سازی نور در بخش‌های مختلف باعث زیباسازی آن نیز شود. طبق نکات مربوط به نورپردازی ویلایی، انتخاب نور موردنیاز ساختمان‌ها باید با رنگ و شکل مصالح بکار برده شده در آن مطابقت داشته باشد

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.