فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

چمستان کجاست؟ نگاهی به بهترین منطقه چمستان برای خرید ویلا

وضعیت خرید ویلا در چمستان

آن‌چه سبب شده خرید ویلا در چمستان کساد باشد

چمستان از دیگر شهرهای شمالی کشور است، هم‌چون نوشهر و متل قو، مثل رویان و نمک‌آبرود. اما میان چمستان با شهرهای مذکور تفاوت‌های فاحشی وجود دارد، آن زمان که نام نمک‌آبرود به میان می‌آید، همه خرید ویلا در این منطقه را به ضرس قاطع پیشنهاد می‌دهند و آن را معامله‌ای پرسود خطاب می‌کنند، هنگامی که عنوان می‌کنید خواهان خرید ویلای نوشهر هستید کمتر کسی است  با شما مخالفت کند یا از خرید دلسردتان نماید، اگر بگویید قصدتان خرید ویلا در رویان است باز هم آن چه از سوی اطرافیان می‌شنوید بی‌تردید تأیید و تشویق است.

چمستان اما گویی شرایطش فرق دارد، به رغم این که این شهر نیز از شهرهای مازندران است با این حال خرید و فروش ویلا در آن کساد است و طرفداران زیادی ندارد. در ادامه دلیلش را خواهیم گفت، با ما همراه باشید. 

 

خرید انواع ویلا ساحلی در شمال

چمستان کجاست؟

موقعیت جغرافیایی چمستان

همان‌طور که اشاره کردیم چمستان از شهرهای استان مازندران است، در غرب این استان جای خوش کرده و به عنوان شهری در شمال کشور سرسبز است و بکر. به عقیده قدیمی‌ها نام این شهر در گذشته چمازستان بوده که دلیلش به رشد زیاد سرخس در این منطقه بر می‌گردد. برخی دیگر اما چمنستان را به عنوان نخستین نام این دیار معرفی می‌کنند و علت چنین نام‌گذاری را وجود چمن‌های عدید می‌دانند. آن زمان که از آمل حرکت می‌کنید و راهی چمستان می‌شوید به وفور بنگاه‌های املاکی می‌بینید که مبالغه‌آمیز خرید ویلای چمستان را تبلیغ می‌کنند و از مزایایش می‌گویند حال آن که واقعیت جز این است.

 

ویلا در چمستان

 

بهترین منطقه چمستان کجاست ؟

چمستان شهری کوچک در غرب آمل و شرق شهرستان نور است که بافت شهری کوچکی را در برگرفته و در حیطه بافت شهری این شهر می‌توان خیابان کشاورز، بلوار شیخ فضل‌الاه نوری، بالا بازار را جزو بهترین منطقه چمستان یا در اصطلاح بالا شهر چمستان نام برد و باید خاطر نشان کرد ارزش ملک و مسکن در این مناطق نسبت به دیگر نقاط شهری بیشتر است، طبق نظر سنجی و بررسی‌های دقیق باکلاس‌ترین و بهترین منطقه چمستان به محله‌های فوق اختصاص می‌یابد که بیشتر مورد پسند و اسکان بومیان است، اما بهترین منطقه این شهر برای خرید ویلا و غیر بومیان را باید در خارج از بافت شهری چمستان و حوالی این شهر در روستاهایی چون امیرآباد، سعادت آباد، واز، جوربند، لاویج جستجو کرد.

 

برای سرمایه گذاری کدام منطقه چمستان بهتر است؟

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری را می‌توان به منطقه کوهستانی لاویج نسبت داد، چرا که در این مدت رشد چشم‌گیری از لحاظ قیمتی نسبت به دیگر مناطق چمستان داشته و هنوز هم جای رشد و پیشرفت با توجه به تقاضای روز افزون خریداران در آینده را دارد.

 

شهرک‌های ویلایی معروف چمستان کدامند؟
از شهرک‌های معروف و برند چمستان می‌توان به شهرک آپادانا، شهرک ویهان، شهرک کاج و شهرک شهاب اشاره داشت.
بهترین شهرک ویلایی را می‌توان به شهرک آپادانا چمستان که در مسیر جاده‌ای به نام آپادانا واقع گردیده اختصاص داد.

 

گنبد چمستان کجاست؟

گنبد چمستان یادگاری از سده 9 هجری قمری و نامی آشنا است که به بقعه شاه بالو زاهد در غرب روستای آهودشت در مسیر چمستان به آمل نسبت داده واقع شده است.
گنبد چمستان در دوره سامانیان و دوره علویان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از مراکز گردشگری و تاریخی شهر این شهر است که بیانگر تاریخ و پیشینه این شهر مازندران است و در تاریخ 1364/12/23 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

حال که دانستید چمستان در کدام استان است می‌خواهیم شما را با روستاهای مطرح این شهر آشنا کنیم. این شهر دارای روستاهای معروف و دیدنی است که رونق ویلا سازی در آن زیاد است، همچنین فروش ویلا در چمستان مازندران بیشتر مربوط به روستاهای زیر است.

 

روستاهای مطرح چمستان کدامند؟

از نور به چمستان

از غرب به شرق یعنی از شهرستان نور به سمت چمستان روستاهای شناخته شده‌ای وجود دارند که شاید در بحث خرید ویلا در چمستان از این روستاها یاد شود و با اسامی چون روستای گنج‌یاب، افراسیاب‌کلا، سلیاکتی، سرکاج، ایزخورده، کاردی‌کلا، نصرت‌آباد، سیدکلا، مرداب، حاجی‌آباد، کردآباد، عباس‌کلا اشاره داشت.

 

از چمستان به سمت آمل

در این مسیر شاهد روستاهایی چون لسبیجان، عبدالاه‌آباد، آهودشت، بهدشت، اناده، مرغنده، عرب خیل، نعمت آباد، کردآباد، سیدکلا، ورازده، بلویج و ... هستیم.

لاویج

روستای لاویج از روستاهای ییلاقی و کوهستانی مطرح بخش نور و شهرستان چمستان است که از مسیر 2 کیلومتری به سمت نور به دوراهی روستای کردآباد خواهید رسید و بعد از گذر مسیری کوتاه به پارک جنگلی کشپل می‌رسیم، سپس آغوزکتی بعد تنگه و گراز را طی می‌کنیم و در نهایت به لاویج می‌رسیم.


روستاهای لاویج

لاویج حدود 7 روستای مطرح به نام‌های کرچی، بهبنک، دیزیرکلا، رییس کلا، ملاکلا، خطیب کلا و کیاکلا دارد.

 

بهترین روستای چمستان کدام است؟

بهترین روستای آن از لحاظ ویلانشینی و تجمع غیر بومیان را می‌توان به روستای واز، روستای جوربند، روستای سعادت آباد و روستای امیر آیاد و منطقه کوهستانی لاویج نسبت داد چرا که این روستاها به مناطق توریستی و امکانات گردشگری طبیعی شهره بوده و در زمینه خرید و فروش ویلا در چمستان گوی سبقت را از دیگر روستاهای این شهرستان ربوده‌اند و بیشتر خریداران ویلا در چمستان بی شک یکی از این مناطق را به دلیل موقعیت مناسب و چشم انداز جنگل بکر و آب و هوای خوب می‌پسندند.
البته روستای واز و جوربند بافتی سنتی و طبیعی داشته و روستای امیر آباد و سعادت آباد بافتی مدرن‌تر و امکانات بیشتری را در خود جای داده است.

 

معرفی مناطق تفریحی توریستی چمستان 

سد و دریاچه الیمالات

دریاچه‌ای در دل جنگل که در مسیر نور به چمستان قرار گرفته و برای رفتن به دریاچه الیمالات باید مسیر فوق را سپری کرده تا به دو راهی روستای کارگرکلا برسید و بعد از آن به سمت گردشگاه دریاچه بروید.

 

سد و دریاچه الیمالات در چمستان

آب گرم لاویج

آب گرم لاویج در روستای ملاکلا لاویج واقع شده است، در ضمن باید بدانید که تمامی آب گرم‌های موجود به نام لاویج در منطقه ملاکلا واقع گردیده است.

 

آب گرم لاویج

فیل سنگی

سنگی به شکل فیل که در حاشیه روستای ملاکلا لاویج واقع شده و جزو مناطق دیدنی لاویج به شمار می‌رود، که بعضی از بومیان از آن به معجزه حضرت امام حسن مجتبی میدانند و شعری در این باره به زبان خود سروده‌اند.
یارون بوینن چه خاره جاعه لاویج — بی تش و کله آب گرماعه لاویج
فیل هندستون سنگ سیاه لاویج — معجز نمای امام حسن مجتبی لاویج

 

فیل سنگی

پارک کشپل

این پارک در 13 کیلومتری شهرستان نور به سمت چمستان و در 2 کیلومتری چمستان به سمت نور در ضلع جنوبی جاده واقع شده که پارکی است جنگلی و مسیر ییلاقات چمستان مازندران را طی می‌کند.

 

پارک کشپل

جنگل واز

منطقه‌ای جنگلی کوهستانی است که از مسیر روستای جوربند چمستان می‌گذرد و روستاهای شناخته شده‌ای چون رودبارک، ایزوآ، نوجمه در اطراف آن جلوه گری می‌کنند.

 

جنگل چمستان

بقعه آقا شاه بالو زاهد

در کیلومتر 3 شرق چمستان واقع شده است، این مرشد شیخ حسن جوری از علمای نهضت سربداران بوده است و دارای مقبره‌ای آجری با گنبد مخروطی شکل است.

 

مکانهای دیدنی چمستان

 

بهدشت کجاست؟

 بهدشت نام روستایی است جنگلی در منطقه چمستان که با آمل 20 کیلومتر و 15 کیلومتر تا مرکز شهر چمستان فاصله دارد، باید گفت مسیر آمل به چمستان را شما با گذر از بهدشت سپس آهو دشت و در نهایت به چمستان خواهید رسید.

بهدشت در بر گیرنده 5 روستا به نام‌های (خطیب کلا، بلویج، ورازده، جلیکان، قاسم آباد) در حوالی خود و پروژه بهدشت چمستان است که از این 5 روستا دو روستای جلیکان، قاسم آباد در قسمت چپ و پایین دست جنگل واقع شده‌اند مناطق ضعیف بهدشت را در بر دارند! بافت روستا، کاربری کشاورزی زمین‌ها و ضعف در سند مالکیت دلایل سطح پایین این دو روستاست.
توجه؛ البته مسافران و خریدارانی که وارد منطقه بهدشت می‌شوند با نگاهی اجمالی و گشت و گذار در اطراف و مقایسه روستاهای مجاور این ضعف را به چشم خواهند دید.
البته مناطق و روستاهایی که در بالا دست و چسبیده به جنگل قرار دارند، از مناطق خوب بهدشت هستند که شامل بلویج، خطیب کلا، ورازده می‌شود که ساخت و ساز و خرید و فروش ویلا در آن بیشتر به چشم می‌خورد.

آشنایی با پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی بهدشت - چمستان 

 

 پروژه مجتمع گردشگری و تفریحی بهدشت - چمستان

 

مکان پروژه:
زمین پروژه در استان مازندران و در 18 کیلومتری جاده آمل به چمستان و در قسمت بر اصلی جاده جنگلی واقع شده است.

 

آشنایی با پروژه بهدشت چمستان: 

بهدشت چمستان با نام کامل “مجموعه تفریحی و گردشگری بهدشت شاهد چمستان” بعد از انقلاب به بنیاد مستضعفان واگذار شده که سهام داران آن فرزندان و همسران شهدا بوده‌اند و دارای 172 هزار سهام دار است.

مساحت زمین پروژه بهدشت در حدود 380 هکتار است و باید گفت چنین متراژ زمین‌هایی در شمال که توریست پذیر و تفریحی باشد به ندرت یافت می‌شوند و  همین مقدار مساحت زمین، اهمیت پروژه بهدشت چمستان را به رخ می‌کشد.

با توجه به بزرگی پروژه و کاربری ابتدایی آن، حدود 200 هکتار از اراضی 380 هکتاری مورد طراحی قرار گرفته که شامل هتل 5 و 4 ستاره با مساحت بنایی بالغ بر 66000 مترمربع (هتل 5 ستاره) و 51000 مترمربع (هتل 4 ستاره)، هتل آپارتمان، دهکده ویلایی بومی و مدرن به تعداد 745 واحد ویلایی در 4 بلوک، مجموعه درمانی، توریسم ورزشی در سه مجموعه مجزا، مجموعه تجاری- فرهنگی، مجموعه تفریحی، مجموعه خدمات پشتیبانی، تاسیسات، خدمات و فضای سبز است و 180 هکتار دیگر آن با کاربری کشاورزی در دستور کار فاز دوم توسعه قرار دارد.

 توجه؛ البته حدود کمتر از 10% این پروژه انجام شده و فقط محدوده و اسم پروژه در ذهن خودنمایی می‌کند.

خریداران ویلا و زمین در شمال توجه کنند. 
منطقه بهدشت چمستان و روستاهای بالا دست آن از مناطق رو به رشد و بهترین گزینه سرمایه گذاری ملک در شمال می‌تواند باشد! چون مانند مناطق برند و معروف شمال هنوز سقف رشد را انجام نداده و جا برای افزایش قیمت دارد، از این رو ما شاهد ساخت و ساز ویلا و افزایش هر روزه ملک در این منطقه هستیم.

 

در چمستان ویلا بخریم؟

حتما شما هم با شنیدن نام شمال زیباترین تصاویر را به خاطر می‌آورید، قطعا خود را در میان بوته‌های تمشک و درختان سر به فلک کشیده متصور می‌شوید، نم نم باران را در ذهنتان مجسم می‌کنید و خرید ویلایی ولو کوچک را در شمال نعمتی بزرگ می‌پندارید. ما نیز با شما هم عقیده‌ایم شمال بکرترین طبیعت را دارد و دنج‌ترین جای ایران است. همه چیز خوب و قشنگ پیش می‌رود تا با افرادی مواجه می‌شوید که می‌گویند "اگر فلان جای شمال ویلا بخری پولت را حرام کرده‌ای!"
شمال بی‌تردید جای زیبایی است و برای آنان که علاقمند به جنگلند و شیفته بوی ساحل، بی‌مثل است اما نه هر جای شمال و نه هر شهری از این خطه.

 

بهترین منطقه چمستان برای خرید ویلا

 

چرا بازار ویلا در چمستان راکد است؟

نکته جالب توجه این که بیشتر ویلاهایی که در شهرچمستان برای فروش مشاهده می‌شوند ارزانند، هر چند گران بودن هرگز ضامن خوب بودن نیست اما قیمت‌های ارزان و عجیب را هم باید محتاطانه قبول کرد. در چمستان تبلیغاتی را می‌بینید که با حروف بزرگ فروش ویلایی مجهز را تنها به ازای 30 میلیون پول وعده می‌دهند یا خریدار ویلای شمال را ترغیب می‌سازند ویلا را چشم بسته قبول کند. می‌گویند ویلا خوش ساخت است و بهتر از آن را هرگز نمی‌توان پیدا کرد. گاها فروشنده از ویلای ساخته شده با بهترین مصالح می‌گوید اما وقتی به سر وقتش می‌روید متوجه می‌شوید از کمترین امکانات هم بی‌بهره است. برخی اوقات یک ویلای جنگلی به شما معرفی می‌کنند حال آن که این ویلا جایگزین باغی پر محصول بوده است، باغ را پرپر کرده‌اند و ویلا را بالا برده‌اند.

 

  • اما به بحث اصلی برسیم، ویلاهای موجود در شهر چمستان اغلب فاقد سند هستند و در بی‌کیفیت‌ترین حالت ممکن ساخته شده‌اند. برخی‌ها که گویا خود را خیلی زرنگ فرض کرده‌اند، ویلا با کمترین امکانات می‌سازند آن‌گاه به خریدار وعده می‌دهند که با تنها 300 میلیون تومان پول می‌توانند چنین ویلای با ارزشی را خریداری کنند حال آن که این ویلا ارزشش کمتر از این حرف‌هاست. بگذریم که حتی برخی از این کانکس‌ها فاقد سند و اعتبارند. بیشتر ویلاهایی که در چمستان ساخته شده‌اند علاوه بر این که با استانداردهای ویلاسازی بیگانه‌اند و با مصالح مرغوب کاملا مغایر، در زمین‌های وقفی احداث شده‌اند یا در بافت‌هایی که نباید.
  • یکی دیگر از عواملی که سبب شده فروش ویلا در چمستان راکد باشد دروغ‌هایی است که برخی مشاورین املاک سر هم می‌کنند تا خریدار را مجاب به خرید نمایند. به عنوان مثال برخی‌ها ویلا را واقع در شهرک‌هایی امن با نگهبانی‌های 24 ساعته معرفی می‌کنند حال آن که خریدار به هنگام مراجعه متوجه می‌شود نه خبری از شهرک است و نه اثری از نگهبان.
  • عده‌ای از واسطه‌های ملکی از عدم آگاهی خریدار ویلای شمال سوء استفاده می‌کنند یا اصل موضوع را چنان دور می‌زنند که خریدار متوجه نمی‌شود و آن را حقیقتی راستین فرض می‌کند، مثلا برخی مشاورین ویلاهایی دایر در زمین‌های وقفی را به شما پیشنهاد می‌دهند و آن‌گاه که یادآور می‌شوید چنین زمین‌های موقوفی هستند در پاسخ می‌گویند این منطقه بحثش جداست و خانه‌هایش وقفی نیست! در چمستان به وفور ویلاهایی مشاهده می‌شوند که در زمین‌های کشاورزی احداث شده‌اند، بسیاری از اراضی و باغ‌ها جایشان را به ویلاهای غیراستاندارد و مشکل‌دار داده‌اند، ویلاهایی که هیچ نشانی از اصول مهندسی ندارند. البته این همه ماجرا نیست و گاها ویلاهایی را مشاهده می‌کنید که کاملا به هم چسبیده‌اند و مفهوم ویلا را زیر سؤال برده‌اند.
  • در چمستان ویلاهای زیادی وجود دارد که از فضای سبز و آن تصوری که از شمال داریم بی‌بهره‌اند. ویلا در منطقه‌ای خشک ساخته شده، جایی که نه نشانی از طبیعت بکر است و نه حتی سکنه و ویلایی دیگر. طبیعی است که چنین ویلایی خریدار نخواهد داشت. برخی از زمین‌های شهر چمستان امکان تغییر کاربری ندارند، برخی فاقد سند و مجوز ساخت هستند، برخی در بافت‌های صحیح احداث نشده‌اند، تعدادی از نعمت برق و آب و گاز بی‌بهره‌اند خلاصه همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا بازار ویلا در چمستان کم رونق باشد و حتی ویلاهایی که با نظارت کافی بالا رفته‌اند نگاه خریداران را به خود جلب نکنند.
دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.