فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

چگونگی سرمایه گذاری موفق در ملک و مسکن ( بهترین جا برای سرمایه گذاری زمین )

کجا سرمایه گذاری کنم؟ بورس یا سرمایه گذاری در مسکن؟

نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که بازده هر یک از دارایی‌ها در هفت سال گذشته به صورت زیر بوده است.
بورس 1590%
طلا 977%
دلار 558%
مسکن 544%

مقایسه بازار بورس و بازار مسکن

بازار بورس تهران در دو سال گذشته (سرمایه‌گذار جدید 5 میلیون نفر) و (سرمایه جذب شده 150 میلیارد) و در مورد ویژگی این بازار باید به پر ریسک و زود بازده اشاره داشت.
بازار مسکن در اوایل سال با وجود تورم 23% و رشد قیمت 40% و (درصد افزایش قیمت مسکن در تیر ماه 99 نسبت به اسفند ماه 93 در حدود 544% بوده است) و در مورد ویژگی بازار مسکن می‌توان به کم ریسک و دیر بازده اشاره کرد.

سرمایه گذاری در بورس بهتره یا مسکن؟

در حقیقت پاسخ مشخصی وجود ندارد و هر کدام در زمان خود دارای مزایا و معایبی هستند، هر شخصی امکان این را دارد که با توجه به نوع شخصیت و میزان ریسک پذیر بودن یکی از این بازارها را برای سرمایه گذاری برگزیند.

سرمایه گدذاری در ملک

دلایل سرمایه گذاری روی ویلا یا ملک چیست؟

  • سرمایه گذاری در حوزه املاک راحت‌تر از سرمایه گذاری در بازارهای دیگر است.
  • بازگشت درآمد پایدار و جذاب
  • افزایش ثبات در دارایی اطمینان از رشد سرمایه
  • ریسک کمتر سرمایه گذاری در بازار مسکن

عوامل تاثیر گذار در قیمت مسکن کدامند؟

  • قدرت خرید مردم و رشد اقتصادی
  • جدیت دولت در اجرای قوانینی چون وضع مالیات بر خانه‌های خالی
  • سیاست دولت در بافت فرسوده و مسکن اجتماعی و نحوه اجرایی شدن آن

همه این عوامل سبب می‌شود قیمت مسکن هم‌ چنان افزایش صعودی داشته باشد و این افزایش را هر چند با شیب کم ادامه دهد، از سوی دیگر بازار نیز پر رونق خواهد ماند و این از محاسن سرمایه گذاری در ویلا یا مسکن خواهد بود.

زیر شاخه‌های سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه گذاری در املاک فقط به معنی خرید ویلا نیست، اگر موقعیت خرید مسکن را در حال حاضر ندارید مشارکت در ساخت یا پیش خرید ویلا می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

چنان چه سرمایه راکد زیادی دارید خرید ویلا در شمال و یا ساخت آپارتمان گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آید.

بعضی از ویلاها در شمال هستند که به پیش فروش ویلا شهرت دارند، در این جا باید یادآور شد مزیت پیش خرید چنین ویلاهایی امکان پرداخت مرحله‌ای و اقساطی را برایتان با توجه به پیشرفت ساخت ویلا را فراهم می‌آورد.

البته قبل از هر اقدامی باید از لحاظ حقوقی تمامی جوانب را بررسی نمایید، البته ریسک سرمایه گذاری در این بخش نسبت به دیگر حوزه‌ها کم‌تر است و با کمی تحقیق و بررسی می‌توان از صحت قرارداد مطمین شد.

 

 

اصول کلیدی سرمایه گذاری ملک

7 اصل کلیدی برای سرمایه گذاری در ملک

1- اصل تقاضا

سعی کنید بازار را بشناسید و با توجه به تقاضای بازار پیش بروید، فرض کنید پولی دارید و می‌خواهید در بازار مسکن سرمایه گذاری کنید باید اولویت را بدانید! اولویت نخست سرمایه گذاری در آپارتمان بعد زمین و سپس سرمایه گذاری در ویلا است.

می‌پرسید چرا؟

در جواب باید بگویم آپارتمان همیشه در اولویت است و دلیل آن تقاضای همیشگی برای خرید آپارتمان است و علاوه بر آن دارای بازار پر طرف‌داری نیز می‌باشد، و باید خاطر نشان کرد امروزه تقاضا در بازار مسکن بیشتر از عرضه واقعی آن است و حتی اگر بخواهید آپارتمان خود را اجاره بدهید می‌توانند ارزش افزوده قابل توجهی در سرمایه خود شاهد باشید.

عده‌ای نیز سرمایه گذاری در زمین را پیشنهاد می‌دهند چرا که زمین همیشه گران‌ترین کالا در بازار مسکن بوده و هست و سرمایه گذاران خبره بیشترین دارایی غیر نقدی خود را به خرید زمین در زمان مناسب اختصاص داده‌اند.

تذکر؛ البته سرمایه گذاری مسکن در شمال را به ترتیب اولویت ما به سرمایه گذاری در زمین سپس سرمایه گذاری در ویلا و در آخر سرمایه گذاری در آپارتمان اختصاص می‌دهیم.

2- اصل آرامش

زمان مناسب برای خرید ملک در شمال فاکتور مهمی است که در موفقیت سرمایه گذاری شما تاثیر بسزایی دارد و بهترین زمان سرمایه گذاری در ملک زمانی است که بازار در آرامش به سر می‌برد و هنوز به سقف قیمت و رشد خود نرسیده است.
البته افزایش میزان تقاضا در بازار خرید ملک نشانه خوبی برای خرید است، دقت کنید زمانی وارد این بازار نشوید که تقاضا زیاد شده و ملک قیمت افزایشی گرفته باشد.

3- اصل موقعیت

سنجش موقعیت ملکی که قصد خرید آن را دارید در سرمایه گذاری بسیار مهم است و در موقعیت‌هایی سرمایه گذاری کنید که جای پیشرفت داشته باشد، مثلا در مناطق ممنوعه خرید ویلا به هیچ عنوان سرمایه گذاری نکنید حتی اگر قیمت پایین و وسوسه انگیزه داشته باشند.

4- اصل قیمت

عجله نکنید و با صبر و حوصله دنبال ملکی باشید که زیر قیمت است و در اصطلاح فروشنده پول لازم بوده و با کمی صبر سعی در سرمایه گذاری در ملک‌های اکازیون و زیر قیمت انجام دهید.

5- اصل بی طرفی

مهم‌ترین نکته این است که بی طرفانه به آمار املاک و محله‌ها در چهار چوب بودجه خود نظر انداخته و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

6- اصل امتیاز

در جاهایی سرمایه گذاری کنید که ملک دارای امتیازات خوبی باشد و از امکانات مناسب و جای پیشرفت برخوردار باشد و این مستلزم تحقیق و شناخت منطقه می‌باشد.

7- اصل به روز بودن

با قیمت روز آشنا باشید، علاوه بر اصل‌های ذکر شده فوق و انتخاب مناسب مکان زمین اگر در پی ساخت و ساز روی زمین هستید مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده ساخت ویلا در شمال مصالح ساختمانی و سهم آن در قیمت است.
در نهایت باید بدانید چقدر هزینه ساخت و ساز خواهد شد و در آخر چقدر سود خواهید داشت.

سرمایه گذاری در مسکن

 

بسترهای مختلفی چون طلا، دلار، بورس، بیت کوین یا همان ارز دیجیتال، اتومبیل و ... در ایران برای سرمایه گذاری وجود دارد اما می‌خواهیم از مزایا و معایب سرمایه گذاری در بخش ملک و مسکن! که یکی از بهترین و مطمین‌ترین سرمایه گذاری در ایران است برایتان بگوییم، تا انتها با ما باشید.


مزایای سرمایه گذاری ملک و مسکن در ایران؟

  • سرمایه گذاری در مسکن همیشه دارای سود بوده و خطر کمتری داشته است.
  • سرمایه گذاری در مسکن نیاز به دانش و تخصص زیادی ندارد.
  • بازار مسکن همیشه دارای متقاضی است.
  • سرمایه گذاری در مسکن ریسک کمتری نسبت به بازارهای دیگر دارد.
  • سرمایه گذاری در مسکن دارای تنوع زیادی در محصولات و خدمات است.

معایب سرمایه گذاری ملک و مسکن در ایران؟

  • در بیشتر مواقع سود کمتری نسبت به بازارهای موازی داشته است.
  • عدم فروش به موقع، باعث هزینه استهلاک و نگهداری سازه برای شما خواهد داشت.
  • رقابت در بازار مسکن بسیار زیاد است.
  • به دلیل ارزش بالای محصولات (ویلا، آپارتمان، زمین، ملک تجاری و ...) در بازار مسکن امکان دیر نقدشوندگی وجود دارد.
  • برای ورود به بازار مسکن باید سرمایه زیاد به همراه داشته باشید.

 

سرمایه گذاری و کسب درآمد در بخش ملک و مسکن همیشه جزو کم ریسک‌ترین سرمایه گذاری‌ها به شمار می‌رفت و در بیشتر مواقع سودآور، اما لازم است اصولی و حساب شده وارد آن شویم.

چکیده بحث

محاسن سرمایه گذاری در املاک به نسبت سایر سرمایه گذاری‌ها بیشتر است و همین مساله اولویت بیشتری به آن داده است، حتی با سرمایه گذاری در ملک با سرمایه کم .

سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف ریسک بالاتری دارد و کار را کمی سخت می‌کند مثلا سرمایه گذاری در بورس بیشتر تخصصی است و همین کار را کمی سخت‌تر می‌کند در صورتی که سرمایه گذاری در ملک آسان‌تر و ریسک کم‌تری دارد.
سرمایه گذاری املاک در ایران سود‌آور بوده چرا که سهم صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی نسبت به صنایع دیگر بیشتر است.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.