فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

انواع دیوارپوش ویلا

در این مقاله به طور کامل به بررسی انواع دیوارپوش ویلا پرداخته شده است. همان‌طور که می‌دانید دیواره‌های هر بنا تاثیر بسیار زیادی بر روی دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان دارند؛ به همین دلیل باید در هنگام انتخاب آن به موارد بسیاری همچون میزان استحکام، طیف رنگی، طول عمر و بسیاری از موارد دیگر دقت شود. در حالت کلی دیوار‌های ویلا باید به نحوی در قسمت‌های مختلف به کار برده شوند که بیننده با مشاهده آن حس خوبی را در خود جستجو کند.
همچنین با نصب دیوارپوش در بخش‌های مختلف یک ساختمان می‌توان بسیاری از عیب‌های آن را به طور کامل رفع کرد. دیوارپوش‌ها برحسب جنس، نحوه نصب، طول عمر و بسیاری از موارد دیگر دارای انواع مختلفی هستند که برای خرید آن باید قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را درباره هر یک از آن‌ها بدست آورد.

قبل از این که از دیوارپوش و انواع آن صحبت کنیم بهتر است با انواع دیوار از نظر عملکرد و نوع دیوار از منظر مصالح ساختمانی بیشتر آشنا شویم.

انواع دیوار از نظر عملکرد در ساختمان:

  1. دیوار باربر؛ از نوع دیوار داخلی ویلا بوده و تحمل وزن خود و بارهای جانبی حاصل از سقف را بر عهده دارد.
  2. دیوار غیر باربر: دیوار پیرامون ساختمان است که وظیفه تحمل وزن خود را بر عهده داشته و به عنوان دیوار جداساز بخشش‌های مختلف ساختمان شناخته می‌شود، همچنین ضخامت کم‌تری نسبت به دیوار باربر دارد.
  3. دیوار حایل: دیواری است که وظیفه مقابله با نیروهای جانبی چون حرکت خاک و آب را داشته و برای نمونه می‌توان به دیوارهایی که برای جلوگیری از حرکت کوه‌ها در کنار جاده‌ها کشیده شده‌اند را دیده باشید.

انواع دیوار از نظر مصالح ساختمانی:

  1. دیوار آجری؛ از دسترس‌ترین و ارزان‌ترین و قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی به شمار می‌‌رود که امروزه نیز کاربرد دارد. 
  2. دیوار سنگی؛ از مصالح طبیعی و قدیمی در ساخت دیوار‌ به حساب می‌آید.
  3. دیوار بتنی؛ این دیوار از بتن‌های پیش‌ساخته تهیه می‌شود که در دیوارهای داخلی و خارجی کاربرد دارد.
  4. دیوار بلوکی؛ پرکاربردترین مصالح در ساخت دیوار است که در دو نوع بلوک توپر و بلوک توخالی وجود دارد و در دیوارهای حامل و غیرحامل استفاده می‌شود.
  5. دیوار هبلکس؛ بلوکی است که از نوعی بتن سبک که هوادهی اتوکلاو (AAC) شده نام دارد و مصالحی جدید که جایگزین مصالح قدیمی چون بلوک و آجر است.
  6. دیوار چوبی؛ دیواری است از جنس چوب که بیشتر در خانه‌های قدیمی مورد استفاده بود و امروزه به صورت دیوار‌های تزیینی و دکوراتیو شناخته می‌شوند. 
  7. دیوار پیش‌ساخته؛ به صورت شبکه‌های میله‌گردی است که بین آن‌ها لایه‌ای از فوم پلی‌استایرن قرار گرفته و در پانل‌های سبک در محل احداث بنا به هم متصل می‌شود.

 

انواع دیوارپوش ویلا

انواع دیوارپوش‌های ویلایی

 


تاثیر دیوارپوش در دکوراسیون ساختمان
با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره کردیم، دیوارپوش‌ یکی از تجهیزات اصلی و مهم برای زیبایی دکوراسیون ساختمان به حساب می‌آید. این تجهیز که در انواع مختلف چوبی، چرمی، پارچه‌ای، سنگی و غیره وجود دارد، علاوه بر افزایش استحکام بنای داخلی ساختمان، تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دکور نیز خواهد داشت. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که نصب دیوارپوش در بخش‌های مختلف خانه باعث می‌شود تا بسیاری از عیب‌ها و ایرادات اصلی ساختمان به میزان کمتری به چشم بیایند.
استفاده از دیوارپوش‌های مناسب کمک می‌کند تا دیوار‌ه‌های ساختمان در اثر رطوبت، بارندگی و هر نوع تغییرات آب و هوایی دیگر دچار آسیب نشوند. متقاضیان در هنگام خرید دیوارپوش ویلا باید این نکته را مدنظر قرار دهند که رنگ تجهیز انتخابی در چشم مخاطب جلوه خوبی را نمایش داده و باعث جذابیت دکور نمای داخلی ساختمان شود.

 

دیوارپوش در دکوراسیون ویلا

تاثیر دیوارپوش در دکوراسیون ساختمان

نکات مهم برای خرید انواع دیوارپوش ویلا
خرید یک دیوارپوش مناسب علاوه بر آن که نمای بی‌نظیری را به محیط مورد نظر می‌بخشد، تاثیر بسیار زیادی نیز در از بین بردن نواقص موجود دارد. البته تمام تاثیرات مثبت دیوارپوش به شرطی در محیط مورد نظر به خوبی عمل خواهند کرد که به درستی انتخاب شوند. به عبارتی متقاضیان با توجه به ویژگی‌های محیط مورد نظر، سلیقه شخصی، عیوب آن و بسیاری از موارد دیگر بهترین نوع دیوارپوش را خریداری کنند.

موارد زیر تمام نکات لازم برای خرید انواع دیوارپوش ویلا را توضیح می‌دهند:

  • یکی از نکات بسیار مهم برای خرید دیوارپوش ویلا توجه به رنگ آن است. در حالت کلی برخی دیوارپوش‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند که متقاضیان باید با توجه به مساحت محیط مورد نظر آن را به نحوی انتخاب کنند که باعث بزرگی یا کوچکی فضا شده و در چشم بیننده نیز جذاب به نظر بیاید.
  • نحوه نصب دیوارپوش از دیگر موارد مهم برای انتخاب دیوارپوش ویلا است. به عبارتی متقاضیان برای خرید این تجهیز باید درباره نحوه نصب آن اطلاعات لازم را به دست آورند. نحوه قرارگیری دیوارپوش بر روی دیوار باید به نحوی باشد که بر اثر هر اتفاقی همچون زلزله دچار آسیب نشود.
  • میزان مقاومت دیوارپوش در برابر رطوبت، گرما، سرما از مزایای انواع دیوارپوش ویلا به حساب می‌آید؛ به همین دلیل تجهیز انتخابی باید به صورتی انتخاب شود که در عوامل نام برده شده مقاومت بالایی از خود نشان داده و آن‌ها را از خود عبور ندهد.
  • انواع دیوارپوش ویلا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در شرایط مختلف طول عمر بالایی را از خود نشان دهند. با این حال متقاضیان باید محصول مورد نظر را از مراکزی خریداری کنند که کیفیت کالای خود را از جنبه‌های گوناگون تضمین می‌کنند.

 

خرید دیوارپوش ویلا

نکات مهم برای خرید دیوارپوش ویلا

انواع دیوارپوش ویلا

دیوارپوش‌ ویلا دارای انواع مختلفی است؛ به همین دلیل متقاضیان باید در راستای انتخاب بهتر تجهیز مورد نظر نوع مناسبی از آن را خریداری کنند. در حالت کلی متقاضیان برای خرید دیوارپوش مورد نظر خود باید به مواردی همچون میزان استحکام مورد نظر خود برای دیوارپوش، میزان تغییرات آب و هوایی در محیط مورد نظر، مساحت آن، نحوه نصب دیوارپوش و بسیاری از موارد دیگر دقت کنند. مواردی که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده‌اند، انواع دیوارپوش ویلا را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد.

  • دیوارپوش چوبی

دیوارپوش چوبی به عنوان یکی از بهترین انواع دیوارپوش ویلا در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان تاثیر بسیار مثبتی دارد. البته استفاده از این تجهیز در محیط‌هایی خاص مانند شهر‌های شمالی کشور که رطوبت بسیار زیادی در آن وجود دارد کمی مشکل است که با مراقبت‌های ویژه می‌توان به آن دست پیدا کرد.
رنگ هماهنگ دیوار‌پوش‌های چوبی به صورتی است که به متقاضیان حس چوب طبیعی را القا می‌کنند؛ به همین دلیل این موضوع باعث جذابیت فضای مورد نظر خواهد شد. یکی از مزایای دیوارپوش‌های چوبی استحکام بالای آن‌ها در برابر هر گونه فشار، ضربه، رطوبت، گرمای زیاد و بسیاری از موارد دیگر است.

 

حتما بخوانید: طراحی راه پله ویلا

 

  • دیوارپوش آجری

یکی از زیباترین و بهترین المان پوشش دیوار در فضای داخلی و خارجی ویلا، دیوارپوش آجری است. یکی از ویژگی‌های پوشش دیوار با آجر این است که می‌توان آن را در سبک‌های سنتی، کلاسیک، مدرن و تلفیقی استفاده کرد.
دیوارپوش آجری را می‌توان در دیوارهای نمای ویلا، دیوار سالن پذیرایی، دیوار اتاق نشیمن، دیوار آشپزخانه، دیوار راه پله و دیوار پشت شومینه به کار برد.
از ویژگی بارز دیوارپوش آجری این است که با بیشتر سبک‌های دکوراسیون هماهنگی و همنشینی دارد و به راحتی قابلیت رنگ پذیری دارد و می‌توان از حالت خام بودن تغییرش بدید.

 

دیوارپوش آجری

دیوارپوش آجری

  • دیوار پوش پی وی سی

برخی از افراد به دنبال دیوارپوش‌هایی هستند که علاوه بر تاثیر عالی در دکوراسیون ویلا، به میزان کمی رطوبت و آلودگی را به خود جذب کند. در چنین مواقعی به متقاضیان توصیه می‌شود تا از دیوارپوش‌های پی وی سی برای هدف مورد نظر استفاده کنند. در واقع ساختار دیوارپوش پی وی سی ویلا به صورتی است که در برابر رطوبت مقاومت بسیار عالی را از خود نشان داده و طول عمر آن کاهش پیدا نمی‌کند.
این تجهیز با سرعت بسیار بالا و به آسانی نصب خواهد شد که یک مزیت بسیار مهم برای آن به حساب می‌آید. در حالت کلی با توجه به این که دیوارپوش فوق در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد، از آن برای سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شود. هزینه دیوارپوش‌های پی وی سی به نسبت انواع دیگر دیوارپوش ویلایی مناسب بوده و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.

 

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی

 

 

  • دیوارپوش سنگی

دیوارپوش‌های سنگی جلوه‌ای بسیار خاص به محیط مورد نظر می‌بخشند؛ با این حال تنها برخی از افراد برای زیبایی دکور خود از دیوارپوش‌های سنگی استفاده می‌کنند. این سبک خاص در دکور خانه چشم انداز بسیار عالی را ایجاد کرده و در اکثر مواقع در رنگ‌های تیره به کار خواهد رفت.

از دیوارپوش سنگی در دکور ویلا می‌توان به سنگ اسلب اشاره داشت.

این نوع دیوارپوش استحکام بسیار بالایی دارد؛ به همین دلیل به کسانی که در محیط‌های زلزله خیز و موارد مشابه زندگی خواهند کرد، پیشنهاد نمی‌شود. یکی دیگر از موارد مهم و حایز اهمیت درباره دیوارپوش سنگی ویلا عدم تغییر رنگ آن، عایق رطوبت، سرما و گرمای بیش از حد است.

 

سنگ اسلب

دیوارپوش سنگ اسلب

 

  • دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی از پرتقاضاترین انواع دیوارپوش ویلا در بازار به حساب می‌آید؛ زیرا هزینه بسیار کمی را به دنبال دارد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دیوارپوش‌های کاغذی تنها در زیبایی ساختمان مورد نظر اثر مثبت داشته و عایق مناسبی برای رطوبت و غیره نیستند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دیوارپوش ویلایی از جنس کاغذ به آسانی شسته شده و نحوه نصب بسیار آسانی دارند.

 

  • دیوارپوش پارچه‌ای

دیوارپوش‌های پارچه‌ای که طول عمر بالایی دارند، با سهولت زیاد و سرعت بالایی نصب می‌شوند؛ به همین دلیل این نوع دیوارپوش در بازار از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دیوارپوش‌های پارچه‌ای در برابر سرما، گرما و رطوبت بسیار مستحکم بوده و کیفیت خود را از دست نخواهند داد. در حالت کلی دیوارپوش‌های پارچه‌ای به طور کامل از الیاف طبیعی ایجاد شده‌اند؛ به همین دلیل هیچ آسیبی را به محیط زیست و مصرف کنندگان وارد نمی‌کنند.

 

دیوارپوش پارچه‌ای

 

 

ویژگی‌های دیوارپوش پارچه‌ای

  • دیوارپوش چرمی

متقاضیانی که قصد دارند دیوار‌ه‌های محیط مورد نظر خود را به شیوه‌ای بسیار متفاوت و زیبا پوشش دهند، دیوارپوش چرمی گزینه مناسبی برای آن به حساب می‌آید. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که نحوه نصب این دیوار‌پوش‌ها بسیار آسان بوده و هزینه‌های زیادی را به دنبال نخواهد داشت. البته باید دقت کرد که جنس چرم این دیوارپوش‌ها به گونه‌ای است که با گذر زمان دچار آسیب نشود.

  • دیوارپوش آلومینیومی

دیوارپوش آلومینیومی از استحکام بسیاری برخوردار بوده و از جنبه نصب آسان رتبه بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دیوارپوش‌های آلومینیومی در طرح‌های مختلفی وجود دارند که هر فردی با توجه به نوع دکوراسیون مدنظر خود می‌تواند بهترین آن‌ها را خریداری کند. استحکام این نوع از دیوارپوش‌ها در برابر عوامل مختلف به شدت بالا است که از مزایای مهم آن به حساب می‌آید.

 

دیوارپوش آلومینیومی

نکات مهم درباره دیوارپوش آلومینیومی

کلام آخر
در این مقاله به طور کامل به بررسی انواع دیوارپوش ویلا و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها پرداختیم. در حالت کلی دیوارپوش‌ها به گونه‌ای هستند که بسیاری از عیوب ساختمان را از بین برده و زیبایی بی‌نظیری را به آن می‌بخشند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دیوارپوش‌ها باید بر اساس نوع دکوراسیون مورد نظر، مساحت داخلی ساختمان، رنگ دیوارپوش مورد نظر و بسیاری از موارد دیگر انتخاب شوند.
انواع دیوارپوش ویلا بر اساس موادی که در تولید آن‌ها به کار رفته است شامل مواردی همچون دیوارپوش آلومینیومی، چوبی، پارچه‌ای، چرمی، کاغذی، سنگی، پی وی سی و چوبی هستند. هر یک از دیوار‌پوش‌های نام برده شده میزان استحکام متغیری دارند؛ با این حال همگی آن‌ها به گونه‌ای هستند که در برابر عوامل مختلف مانند سرما، گرما، رطوبت، زلزله و غیره از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند

نصب تمام دیوار‌پوش‌های ویلا بسیار آسان بوده و هیچ آسیبی را به اسکلت اصلی ساختمان وارد نخواهد کرد که یک مزیت بسیار مهم برای آن به حساب می‌آید. همچنین طراحان این تجهیز ساختمانی به گونه‌ای دیوارپوش موردنظر را تولید خواهند کرد که طول عمر بالایی را در تمام شرایط از خود نشان دهد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.