فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

سرخرود کجاست؟

همه چیز درباره سرخرود

آیا می‌دانید سرخرود کجاست؟

سرخ ‌رود یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است و مرکز بخش سرخ رود شهرستان محمودآباد و گویش اهالی این شهرستان مازندرانی است، همچنین یکی از شهرهای ساحلی شمال کشور است که در حوزه خرید و فروش ویلا و ملک مورد توجه سرمایه گذاران می‌باشد.

 

پیشینه تاریخی سرخرود شمال

 

طبق تحقیقات به عمل آمده از قلاکتی و کشفیات باستانی، پیشینه تاریخی سرخ ‌رود را به 4000 سال پیش و مربوط به عصر آهن می‌دانند.

 

تاریخچه نام سرخ رود را از دو منظر باید در نظر گرفت.

  • در نتیجه بریدن سر 4000 نفر در یک روز بوده و خون جاری شده تمام رودخانه را در بر گرفت و رودخانه به رنگ سرخ درآمد، از آن به بعد این منطقه به سرخ رود شهرت یافت.
  • نام سرخ ‌رود برگرفته از رودخانه هراز است که از دماوند سرچشمه می‌گیرد و به علت گل‌آلود بودن و وجود رنگ سرخ خاک مخلوط با رودخانه هراز به این نام شهرت یافته است.

 

حدود اربعه سرخرود مازندران

سرخ رود از غرب به محمودآباد، از شرق به فریدون‌کنار، از شمال به دریاچه خزر و از جنوب به شهرستان آمل متصل است.

 

مساحت سرخ ‌رود چقدر است؟

مساحت سرخ ‌رود در حدود 540 هکتار است و در حدود 9 کیلومتر از غرب تا خانه دریا به محمودآباد و حدود 4 کیلومتر از شرق تا روستای حسین آباد به فریدون‌کنار متصل و در مجموع حدود 13 کیلومتر نوار ساحلی را به خود اختصاص داده است.

 

نقشه سرخرود

بافت شهری نقشه سرخ رود به شکل زیر است و این بافت شهری به اراضی، واحدهای مسکونی، ساختمان‌های ویلایی که در حریم شهری و داخل بافت شهر سرخ رود قرار دارند منتسب است.

 

نقشه هوایی سرخرود

 

فاصله تهران تا سرخرود چقدر است؟
فاصله سرخرود تا تهران از جاده هراز در حدود 210 کیلومتر تخمبن زده شده است که این مسافت به صورت نرمال در حدود 3 ساعت زمان نیاز دارد.

جمعیت سرخ رود

جمعیت ثابت و سکنه بومی سرخ ‌رود در حدود 7270 نفر و جمعیت غیر بومی آن که بیشتر صاحبان ویلا و مالکان زمین (تهرانی، مشهدی، یزدی، اصفهانی) هستند حدود 30000 نفر می‌باشند و بیشتر این حجم از مسافر و جمعیت در ایام تعطیلات و فصول بهار و تابستان به چشم می‌آیند.

 

 

شرایط آب و هوایی سرخ رود
سرخ رود هم مانند دیگر شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران دارای آب و هوایی سرد در زمستان و گرم و شرجی در تابستان می‌باشد.
بهترین زمان برای مسافرت به سرخ رود در اواسط فصول بهار و پاییز است که در این زمان آب و هوای سرخ رود و در کل آب و هوای مازندران بسیار مطبوع و لذت بخش خواهد بود.

 

نکته حایز اهمیت در مورد سرخ ‌رود

سرخرود تنها شهری در شمال کشور است که دارای ساحلی باز برای عموم است و بیشتر بناهای احداثی در قسمت ساحل سرخ رود حریم قانونی 60 متر ساحل را رعایت کرده‌اند، همین مساله زیبایی خاصی به ساحل دریای سرخ رود بخشیده و آن را از دیگر شهرهای ساحلی مازندران برجسته کرده است.

 

شهر سرخرود

اسامی روستاهای سرخرود

بخش سرخ رود در حدود 40 پارچه آبادی را از آن خود داشته است و در این میان روستاهایی چون دریا سر- بیشه کلا- معلم کلا- حاجی‌ کلا- ملا کلا- چاکسر- علوی‌ کلا- اسلام محله- زنگی کلا- شاه‌کلا- درویش آباد- افرا سرا- عبدالاه‌ آباد اشاره داشت، البته باید خاطر نشان کرد اهالی روستای سرخ رود همگی در زمینه کشاورزی، دام‌داری، ماهی‌گیری، ساخت و ساز ویلا فعال هستند.

 

بالا شهر سرخ رود کجاست؟

کدام محله سرخ رود از لحاظ قیمتی و سکونت ارزش بیشتری دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌شود بالا شهر سرخرود را از لحاظ توسعه شهری، قیمت، ساحلی بودن، چشم انداز دریا به گلشهر و خط دریا نسبت داد، چرا که ما شاهد وجود آپارتمان‌های لوکس و ویلاهای لاکچری در این دو محله از سرخ ‌رود هستیم، به گونه‌ای که قیمت ملک در خط دریا تا گلشهر حدود متری 60 میلیون تومان در بالاترین حد خود ارزش گذاری و معامله شده است.

 

بالا شهر سرخ رود

خرید ویلا در سرخ رود

خرید ویلا در سرخ رود را در سازه‌های مدرن و لوکس تا خانه‌های روستایی می‌توان یافت، البته منظور ما از خرید ویلا روستایی شامل‌ ویلاهایی است که در اطراف و حاشیه شهر سرخ رود قرار داشته و از لحاظ کیفیت، متریال و نقشه ضعیف‌تر از ویلاهای ساحلی شهرکی لوکس در سرخ رود می‌باشند و دارای قیمتی به مراتب پایین‌تر هستند.

در کدام قسمت سرخ رود ویلا بخریم؟

خرید ویلا در سرخ رود با هر توان مالی! می‌پرسید چگونه؟ با ما همراه شوید.
تصمیم با شماست البته باید بدانید که ضلع شمالی سرخ رود یعنی محدوده ساحلی منطقه توریستی با ویلاها و آپارتمان‌های بلند مرتبه است، ضلع جنوبی منطقه‌ای بومی نشین با بافت محلی است- اگر پول مناسبی دارید خط دریا، خیابان‌های بوستان و گلستان بهترین گزینه برای شما می‌تواند باشد- اگر هم توان مالی و هزینه کمی برای خرید ویلا در نظر گرفته‌اید ظلع جنوبی را به شما برای خرید ویلا در سرخ رود پیشنهاد می‌دهیم.

 

ویلای ارزان قیمت سرخ رود در کدام مناطق قرار دارند؟

همان طور که اشاره کردیم در انتهای قسمت جنوبی شهر که به آمل منتهی می‌شود و دارای روستاهای متعددی است قیمت ویلاها ارزان‌ترند و دلیل خرید ویلا ارزان قیمت در سرخ رود را می‌توان به فاصله زیاد با دریا، بافت بومی و منطقه‌ای ضعیف از نظر توسعه شهری اشاره داشت.

 

ویلاهای گران قیمت سرخ رود در کجا واقع شده‌اند؟

این ویلاها را می‌توان در ضلع شمال جاده و در منطقه ساحلی سرخ رود به خصوص منطقه خط دریا و گلشهر درون شهرک و یا به صورت مستقل مشاهده نمود، البته باید توجه داشت خرید ویلای لوکس و گران قیمت در سرخ رود به دلیل ارزش بالای ملک و کیفیت ساخت بالا، کار آسانی نیست!

 

خرید آپارتمان در سرخ رود

برای خرید آپارتمان در سرخ رود از کجا شروع کنیم؟

آپارتمان فروشی در سرخ رود را به دو صورت آپارتمان‌های ارزان قیمت در قسمت جنوبی منطقه بومی نشین و آپارتمان‌های فروشی گران قیمت در ضلع شمالی ساحلی و در بوستان شرقی و بوستان غربی و خط دریا تا گل‌شهر شاهد هستیم، اگر تمایل به خرید آپارتمان در سرخ رود دارید با توجه به بودجه شما امکان مشاوره و راهنمایی در خصوص منطقه و قیمت، بانیان مسکن با کمال میل عهده دار خواهد شد.

 

خرید آپارتمان در سرخ رود

خرید زمین در سرخ رود

در کجای سرخ رود زمین بخرم؟

قیمت زمین در سرخ رود را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد.

 

خرید زمین ارزان قیمت در سرخ رود

زمین‌های ارزان قیمت سرخ ‌رود که با قیمت پایه در حدود متری 500 هزار تومان شروع می‌شوند را در ظلع جنوبی این شهرستان و در مسیر روستاهایی که به آمل منتهی می‌شوند می‌توان جستجو کرد.

 

دلیل ارزان بودن زمین در این قسمت از سرخ رود چیست؟

از دلایل ارزان بودن زمین می‌توان به خارج از بافت بودن زمین، فاقد انشعاباتی چون برق و گاز، عدم کاربری مسکونی، فاقد مسیری آسفالته (گل و شل)، فاقد سند مالکیت، فاقد بنا و ساختمان در این محدوده و بافت کشاورزی دانست.

 

خرید زمین گران قیمت سرخ ‌رود

زمین‌های گران قیمت موجود در سرخ رود را که با قیمتی حدود متری 50 تا 60 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند بیشتر در قسمت ساحلی و قطعات تفکیک شده پلاک اول ساحل که دارای ویو دریا، سند مالکیت، کاربری مسکونی، دارای امکانات و امتیازات و انشعابات مشخص و در محله‌های باکلاسی چون گل‌شهر، درویش آباد، خط دریا و چاکسر‌ احداث گردیده‌اند می‌توان جستجو کرد.

 

توجه؛
خرید زمین در سرخ رود را با قیمت‌های مختلف می‌توان از شمال تا جنوب و غرب تا شرق این شهرستان جستجو کرد و طبق تجربه در فروش ملک و شناخت در مورد این شهرستان باید گفت؛ سرخ رود بهترین گزینه برای سرمایه گذاری ملک در شمال در بین شهرهای رو به رشد و برند مازندران است و خرید زمین ساحلی در سرخ رود پیشنهاد ما به شماست.

 

خرید ملک تجاری در سرخرود

برای خرید ملک تجاری در سرخرود مازندران در بافت شهری و حومه می‌بایست از متری 20 میلیون تا متری 80 میلیون تومان هزینه کنید این اختلاف قیمت در مورد ملک تجاری، مربوط است به منطقه و محله، پا خور بودن، کیفیت سازه ملک، البته قابل ذکر است در آینده نزدیک این مبلغ نیز به دلیل سرمایه گذاری وسیع در سرخ رود رو به رشد و افزایش خواهد گذاشت، بهتر است همین الان اقدام به خرید ملک تجاری در سرخ رود برای سرمایه گذاری زود بازده نمایید.

 

خرید زمین در سرخ رود

 

اجاره ویلا در سرخ رود

در کجای سرخ رود ویلا اجاره کنم؟

اجاره ویلا در سرخ رود را در مناطق ساحلی چون چاکسر، مسکن مهر، خیابان 20 متری، خط دریا می‌توان جستجو کرد و برای اجاره ویلا یا اجاره آپارتمان و سوییت در سرخ رود به صورت شبانه، فصلی، سالانه می‌توانید در این مناطق با افرادی که در این حوزه فعالیت دارند مرتبط و برای اجاره و رزرو ویلا اقدام نمایید.

 

خلاصه:
اجاره ویلا و آپارتمان در سرخ رود یا به صورت شبانه است یا فصلی و یا سالانه، البته بومیانی که مالک بوده و قصد اجاره ویلا دارند بیشتر تمایل به اجاره شبانه داشته و رهن ویلا در سرخ رود به صورت سالانه برای ویلا کمتر به چشم می‌خورد و برای رهن سالانه باید به سمت اجاره آپارتمان در سرخ رود بروید.

 

شهرک‌های سرخ رود مازندران

شهرک‌های کوچک و بزرگ همچون، ساختمان پزشکان با قدمت چند ساله و همچنین شهرک‌های نوساز با اسامی مختلف نظیر شهرک ارتیک در سرخ رود به چشم می‌خورند که خرید و فروش ویلا در آن‌ها نسبت به ویلا و ملک‌های مستقل و خارج از شهرک بیشتر مشهود و متقاضیان زیادی دارد.

شهرک خانه دریا در غرب سرخ رود و شهرک مهندسین در شرق سرخ رود از شهرک‌های مهم و سرشناس حوزه داخلی این شهرستان هستند که افراد مهم و سرشناسی در آن سکنی دارند.

البته شهرک‌هایی نیز به اسامی سازمانی و ارگان‌های دولتی به نام شهرک وزارت دفاع، شهرک وزارت ارشاد که برای استراحت اعضا خود و بازنشسته‌های این سازمان‌ها در سرخرود احداث گردیده است.

 

شهرک خانه دریا سرخ رود

 

اماکن تاریخی و زیارتی سرخ رود

از اماکن زیارتی و تاریخی سرخرود مازندران می‌توان به آرامگاه امام زاده عبدالمجید که از سادات علوی است و در خیابان بهار سرخ رود قرار دارد اشاره داشت که مراسم زیارتی شهر توسط اهالی و ارادت‌مندان به خاندان نبوت در آن جا برگزار می‌گردد.

 

آرامگاه امام زاده عبدالمجید سرخ رود

قلاکتی

قلاکتی یا قلابن او، تپه‌ای که پیشینه تاریخی شهر سرخ رود را به تصویر می‌کشد در جنوب شهر سرخ رود واقع شده و علاوه بر ریشه تاریخی دارای جذابیت دشت‌های کشاورزی و مناظر همراه، رودخانه هراز و تالاب‌هایی که مامن پرندگان مهاجر بوده را در خود جای داده است.

 

قلا کتی سرخ رود

مراکز تفریحی توریستی سرخ رود

 

پلاژهای ساحلی

پلاژهای ساحلی چاکسر، قوری و گل‌شهر که دارای مراکز اقامتی، تفریحی، کافه و رستوران است و محیطی مناسب جهت استراحت و تفریحات ساحلی را به خود اختصاص داده است.

سد چاکسر

در جوار دریا سدی سنگی که به دریا متصل و دارای رستوران و کافه و تفریحات دریایی به همراه جت اسکی، قایق سواری، اسب سواری که می‌توانید برای گذراندن لحظات خوش در کنار ساحل از آن بهره ببرید.

جنگل شیلات

جنگلی بکر و طبیعی که در کنار دریا قرار دارد و از قدیم متعلق به اداره شیلات این شهرستان بوده و مکان مناسب تفریح برای اهالی و مسافران می‌باشد.

آب بندان سرخ رود

آب بندان یا به زبان بومی اوبنن مکانی زیبا است که به دو قسمت شرقی و غربی توسط جاده‌ای که از جنوب سرخ رود به آمل امتداد دارد تشکیل شده و به همراه پارک جنگلی، پرندگان مهاجر جلوه‌ای زیبا برای گردش‌گران به تصویر کشیده است.

تور سر

مکانی ساحلی در کنار خط دریا در سرخرود مازندران است که متعلق به شرکت بزرگ صید ماهی است که با قایق‌های ماهی‌گیری و تورهای بزرگ که توسط تراکتور حمل و مشغول صید ماهی هستند صحنه‌ای زیبا از صید را رقم می‌زند و بارها ارزش دیدن را دارد، و توصیه می‌کنیم در صورت امکان از این صحنه دیدن نمایید.

 

تور سر سرخ رود

رودخانه هراز سرخ رود

رودخانه‌ای زیبا که از هراز سرچشمه گرفته و به دریا منتهی می‌گردد و درست از وسط شهر سرخ رود می‌گذرد، در اطراف رودخانه مکان‌های ورزشی و پیاده روی برای اهالی و علاقه مندان به ورزش مهیاست.

 

رودخانه هراز سرخ رود

قوهای آوازه خان سرخ رود

سرخ رود در اواسط پاییز و زمستان میزبان پرندگان مهاجر با گونه‌های فراوانی است که از این میان “قوهای آوازه خان” که به قوهای فریاد کش سرخ رود نیز شهرت دارند نسبت به بقیه پرندگان مهاجر از اهمیت زیادی برخوردارند.

قوهای آوازه خان را می‌توان در مسیری کوتاه که از مرکز شهر سرخ رود به سمت “روستای وزرا محله” که از روستاهای سرشناس و قدیمی این شهرستان است، در زمین‌های کشاورزی این محل که توسط بارش‌های پاییزه آب فراوانی را در خود ذخیره داشته جستجو کرد.

علت اهمیت این منطقه به قوهای آوازه خان آن است، قوهای عاشقی که با صدای زیبای هماهنگ خود باعث جلب توجه اهالی و غیر بومیان منطقه و حتی گردشگران خارجی شده است و محیطی زیبا برای گردش و تفریح در این منطقه محیا ساخته‌اند، انگار این پرندگان به اهالی و گردشگران عادت کرده و خود را به شما نزدیک کرده و بر آن می‌دارند تا ساعت‌ها محو تماشای این پرندگان زیبا از نزدیک شوید و منظره‌ای ناب را تجربه کنید.

 

قوهای آوازخان سرخ رود

اماکن ورزشی سرخ رود

سرخ رود نیز مانند دیگر شهرهای شمالی دارای اماکن ورزشی متعددی برای جوانان و اهل ورزش در رشته و سبک‌های متعددی است که برای علایق و سلیقه‌های مختلف ورزشی در نظر گرفته شده است، اماکن ورزشی سرخ رود را می‌توان به نام‌های زیر خلاصه کرد.

  • پیست آفرود سرخ رود
  • سالن ورزشی شهدا سرخ رود
  • سالن ورزشی حجاب سرخرود
  • زمین فوتبال چمن مصنوعی
  • سالن ورزشی وزارت دفاع
  • سالن ورزشی وزارت ارشاد
  • پیست اسکیت سرخ رود

 

پیست آفرود سرخ رود

پارک‌های سرخ ‌رود

سرخ رود دارای تعدادی پارک به نام‌های زیر می‌باشد که محیطی مناسب برای ورزش و تفریح کودکان به همراه خانواده می‌باشد، در ضمن در ایام تعطیلات نیز مکانی مناسب برای اقامت شبانه و برپایی چادر مسافرتی برای مسافران است.

  • پارک شهرداری
  • پارک پردیس
  • پارک وزرا محله
  • پارک محبان
  • پارک مرمر

 

پارک پردیس سرخ رود

با تشکر از سرکار خانم نرگس درزی جهت گردآوری مطالب مربوط به این مقاله و معرفی به عزیزانی که تمایل به خرید ویلا در سرخرود و یا سرمایه گذاری در این شهر زیبای شمالی دارند جمع آوری و ثبت گردیده است. در صورتی که علاقه دارید بدانید روستای کدیر کجاست مقاله ای که در این رابطه در سایت قرار داده ایم را مطالعه نمایید.

کلام آخر
هدف ما معرفی و شناخت شهر سرخ رود به عنوان یکی از بهترین شهرهای ساحلی مازندران برای سرمایه گذاری در بخش ملک و مسکن است که شناخت و بررسی تمامی جوانب آن می‌تواند راهنمای فروش ویلا در سرخ رود باشد.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.