فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

نقش دهیار و شورای روستا در خرید ویلا در شمال چیست

نقش دهیار و شورای روستا در خرید یا فروش ویلا، ملک در شمال چیست؟


خرید ویلا در شمال با خرید زمین در شمال در خصوصیاتی مشترک و در خصوصیاتی نیز متفاوت است که این شباهت‌ها و تفاوت‌ها در هر کدام از موارد می‌توانند هم باعث سود در معامله و هم باعث ضرر در معامله شوند.

هر فردی برای اینکه بتواند یک معامله خوب از نوع خرید ویلا در شمال را پشت سر بگذارد نیاز دارد تا اطلاعاتی در آن مورد داشته باشد و یا در صورت نداشتن اطلاعات بهترین کار این است که با فردی که تمام آن مناطق را می‌شناسد و در آن مکان زندگی کرده و از همه مهم‌تر فردی صادق و درستکار باشد مشورت کند.

 

 

خرید انواع ویلاهای ساحلی در شمال

 

 

بهترین افرادی که می‌توانند این خصوصیات را در مورد خرید ویلا در شمال داشته باشند دهیارها و شوراهای آن محل هستند که می‌توانند هر فردی را در هر زمینه‌ای مربوط به آن محل راهنمایی کنند.
دهیارها می‌توانند هر فردی را که نیاز به راهنمایی در رابطه با خرید ویلا در شمال دارد راهنمایی کرده و مشورت‌های لازم را در رابطه با آن موضوع  به آن‌ها ارائه دهند‌.

 

نقش دهیار در خرید ویلا

 

 

خرید ویلا در شمال با روش مطمئن

راهنمایی‌هایی که هر دهیار می‌تواند در خصوص آن به ما اطلاعات لازم خرید ویلا در شمال را بدهد به این شکل می‌باشد:

راهنمایی‌ها در خصوص خرید ویلا در شمال


امنیت در هنگام خرید ویلا در شمال

برای خرید ویلا در شمال باید به اصلی‌ترین شرط آن یعنی امنیت توجه بالایی داشته باشید زیرا ویلاهایی که در مناطق دور افتاده باشند و عبور و مرور کمتری نسبت به جاهای دیگر در آنها انجام شود طعمه بسیار خوبی برای سارقان می‌باشند زیرا به راحتی و با کمترین جلب توجهی می‌توانند کار خود را انجام دهند.

بحث امنیت تنها به بحث دزدی و سارقان محدود نمی‌شود و مکان‌های زیادی وجود دارند که با دلایل متفاوتی امنیت را به خطر می‌اندازند.

ما در زیر به طور کلی ویلاهایی را که امنیت لازم ندارند را بررسی کرده و به شما می‌گوییم که در هنگام خرید ویلا در شمال چه ویلاهایی را نباید بخریم که شخص دهیار نیز می‌تواند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد که کدام یک از ویلاها دارای شرایط زیر هستند.

 

امنیت در خرید ویلا

 

 

اطلاعات لازم در مورد خرید ویلا در شمال

در هنگام خرید ویلا در شمال به هیچ وجه به سراغ ویلاهایی که در مکان‌ها و موقعیت‌های خطرناک واقع شده‌اند نروید زیرا امکان آسیب دیدن این نوع ویلاها بسیار زیاد است مخصوصا ویلاهایی که به حریم رودخانه تجاوز کرده‌اند و یا بر روی زمین‌های سست و ناپایدار بنا شده‌اند.

حتما وقتی که می‌خواهید ویلایی را خریداری کنید دقت کنید که در حریم دکل‌های برق فشار قوی و امثال آن نباشند زیرا تحقیقات علمی ثابت کرده‌اند که این تشعشعات و امواج بسیار خطرناک بوده و می‌تواند عامل شروع و یا وخامت بسیاری از بیماری‌ها باشد.

حتما این نکته را در خرید ویلا در شمال رعایت کنید که از خرید ویلا در مناطق پرت و دور افتاده دست بردارید و حتی‌الامکان از این مناطق دوری کنید و به سراغ مناطق پر جمعیت‌تر و با سکنه بیشتر بروید اما اگر دوست دارید که از شهر و مردم روستا دور باشید و در دور دست ویلای خود را داشته باشید دور ویلای مستقل را خط بکشید و حتما به سراغ شهرک‌های ویلایی بروید زیرا این شهرک‌ها با داشتن نگهبان 24 ساعته و همچنین دیوارهای بلند و جمعیت بیشتر مانع دستبرد و دزدی از ویلای شما می‌شوند.

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که از شلوغی و سروصدا خوشتان نمی‌آید حتما قبل از خرید ویلا در شمال مطمئن شوید که ویلای مدنظر شما در این‌گونه محیط‌ها قرار ندارد. زیرا ویلاهایی که در مناطقی پر سر و صدا مانند زمین‌های ورزشی و یا ورزشگاه‌ها قرار دارند شما را از آن آرامشی که انتظارش را داشتید دور می‌کند.

با تأکید می‌گوئیم به هیچ وجه هنگام خرید ویلا در شمال عجله نکنید و به سراغ ویلاهایی که زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند نروید و همیشه نسبت به این نوع ویلاها بدبین و بی‌اعتماد باشید زیرا معمولا این نوع ویلاها دارای مشکلاتی مانند مشکلات مالکیتی و یا کاربری زمین هستند که به این دلایل زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند.

اگر به نظر رسید که این نوع مشکلات را دارا نیستند و تصمیم گرفتید به خرید آنها بپردازید حتما مطمئن شوید که از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشند.

 

کیفیت ساخت ویلا در خرید ویلا

 

کیفیت ساخت ویلا در خرید ویلا در شمال

کیفیت ساخت ویلا مهم‌ترین فاکتور هنگام خرید ویلا در شمال

یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی که باید در خرید ویلا در شمال به آن توجه کنید کیفیت ساخت ویلای مورد نظر شما می‌باشد که بسیار حائز اهمیت و مهم است زیرا بسته به شرایط خرید ویلا در شمال معماری ویلا نیز بسیار مهم است و تنها نباید از روی ظاهر یک ویلا تصمیم به خرید ویلا در شمال بگیریم به دلیل اینکه بسیاری از شیادان و کلاهبرداران برای راحتی و سود بیشتر، مصالح مورد نیاز را از مصالح بی‌کیفیت تهیه نموده و در استفاده از آن‌ها نیز کم خرجی می‌کنند و در ازای آن روی نمای ساختمان مانور بیشتری می‌دهند تا مشتری پسند شود.

بهترین نصیحتی که می‌شود در هنگام خرید ویلا در شمال به هر کسی کرد این است که در این مورد تحقیقات لازم را انجام دهند و حتما قبل از خرید ویلا در شمال به افرادی مانند دهیار و یا کارشناسان خبره در این زمینه مراجعه کنید و یا از شرکت‌هایی ویلا را خریداری کنند که در طول ساخت از نحوه کار خود و پلان‌ها عکس برداری می‌کنند و مطمئن‌تر هستند.

 

نوع سند و نوع کاربری در هنگام خرید ویلا در شمال

یکی دیگر از مسائلی که می‌توانید از دهیار آن منطقه در مورد خرید ویلا در شمال بپرسید نوع سند و نوع کاربری آن ویلا است برای ویلاها نوع سند به 2 صورت است.

اولین نوع سند، سندی است که از طرف دولت و شهرداری صادر نمی‌شود بلکه با تاییدیه شورا صادر می‌شود و به سند شورایی معروف است که در بخش‌های آینده به طور کلی آن را بیان می‌کنیم.

دومین سند سندی است که کاملا رسمی بوده و از طرف شهرداری و دولت صادر می‌شود که به سند تک برگ مشهور است که کاملا مورد تایید می‌باشد.
هر دو نوع سند قانونی بوده و دارای ارزش قضایی می‌باشد اما هر فردی می‌تواند سند تک برگ را شناسایی کند اما سند شورایی سندی است که می‌تواند به روش‌های مختلفی به دست بیاید که یکی از آن روش‌ها صدور از سمت شوراها است، که برای خانه‌های قدیمی است که تبدیل به ویلا شده‌اند استفاده می‌شود.

بهترین کار برای شناسایی این نوع سندها مراجعه به دهیار آن منطقه است.


تفاوت سند تک برگ رسمی ویلا با سند شورایی در هنگام خرید ویلا در شمال

یکی دیگر از موضوعات، نوع کاربری آن ملک در هنگام خرید ویلا در شمال می‌باشد که در خصوص ویلاها تنها با وجود سند تک برگ و یا شورایی نوع کاربری آن مشخص می‌شود و اگر نوع سند تک برگ باشد دیگر هیچ گونه نگرانی بابت نوع کاربری آن باقی نمی‌ماند اما اگر سند شورایی بود بهتر است که از شخص دهیار و یا شهرداری در رابطه با نوع کاربری ویلای مدنظر خود پرسش‌هایی را مطرح کنید.

اما اگر شما از آن دسته افراد هستید که خودتان قصد ساخت ویلا را دارید ابتدا باید زمین مورد نیاز خود را تهیه کنید که علاوه بر تمامی موارد بالا که در مورد ویلاها بیان شد شما باید به مواردی مانند نوع کاربری، داشتن و یا نداشتن عقب نشینی، محدودیت‌های ساخت و ... دقت کرده و به آنها توجه بسیار بالایی را معطوف کنید.
در خصوص زمین‌ها نوع کاربری فرق دارد و شما حتما باید قبل از خرید و ساخت و ساز به نوع کاربری آن توجه زیادی کنید.

 

بافت ویلایی

 

نوع کاربری زمین‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که مهم‌ترین دسته‌های آن کشاورزی، ویلایی و مسکونی می‌باشد.


دسته‌های کشاورزی معمولا در بافت‌هایی قرار دارد که در محدوده جنگل‌ها و منابع طبیعی قرار دارند و ساخت و ساز در آنها ممنوع می‌باشد و اصلا برای خرید آن هم توسط فردی که قصد ساخت و ساز و خرید ویلا در شمال را دارد پیشنهاد نمی‌شود.

 

بافت ویلایی مناسب‌ترین بافت برای خرید ویلا در شمال

دسته‌های ویلایی و مسکونی برای ساخت و ساز مناسب می‌باشند و در اکثر موارد با یکدیگر شباهت‌های زیادی دارند اما در مواردی نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند برای مثال در مقدار و حجم بنا، که در زمین‌های مسکونی حجم ساختمان نسبت به کل زمین 80 درصد و در زمین‌هایی با بافت ویلایی حجم ساختمان نسبت به کل زمین حدود 20 درصد می‌باشد.

 

نکته آخر
دهیارها می‌توانند در کنار شهرداری‌ها فرد مناسبی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد نوع کاربری و بافت زمین‌های مدنظر شما باشند تا شما بتوانید بدون هیچ‌گونه دردسری پس از خرید، از زمین و ساخت و ساز خود لذت ببرید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.