فروش ویلا در شمال، بانیان مسکن
خرید ویلا در شمال، فروش ویلا در بهترین مناطق

چلک کجاست؟ ( روستای توریستی منطقه چلک نوشهر را بیشتر بشناسید )

چلک در کدام استان است؟

برای شناخت بهترین روستای نوشهر یعنی چلک همراه ما باشید:

همان‌طور که می‌دانید چیلک يا چالک و به زبان مردم بومی منطقه چلک نوشهر، از روستاهای زیبا و معروف استان مازندران و شهرستان نوشهر و بخش مرکزی دهستان بلده کجور می‌باشد كه به دو قسمت چلک سفلی و چلک علیا تقسیم شده و با داشتن 3 شورا و 1 دهیار در چلک علیا و همین‌طور سه شورا و یک دهیار در چلک سفلی مشغول به فعالیت می‌باشد، با جمعیتی در حدود 1300 نفر بومی و حدود 3700 نفر غیر بومی در چلک سفلی و علیا نشان دهنده توریستی بودن و اهمیت فروش ویلا در چلک است که توانسته غیر بومیان را در خود جای دهد و همچنین عریض‌ترین خیابان روستایی در منطقه نوشهر به چلک تعلق داشته و 95% خیابان‌های فرعی و اصلی چلک آسفالت بوده است.

اگر میخواهید با یکی دیگر از روستاهای زیبای نوشهر یعنی روستای کدیر نوشهر آشنا شوید مقاله دیگر بانیان مسکن در این رابطه را بخوانید.

 

چلک یعنی چه؟

چلک از روستاهای ویلایی و توریستی در کیلومتر 13 شرق شهرستان نوشهر به سمت رویان است که در زبان بومی به چلک یا چالک و در فارسی به چیلک شهرت دارد، معنی چلک یعنی چاله کوچک و به روستایی که در گودی قرار گرفته اطلاق می‌گردد، معنی کلمه چلک نیز از همین جا گرفته شده چون از قدیم نسبت به روستاهای مجاور در گودی قرار داشته و بیشتر زمین‌های شالیزاری این روستا در ارتفاع پایین با آب مناسب دارای کیفیت محصول خوبی بوده است.

 

آیا در چلک ویلا بخریم؟

اهمیت خرید ویلا در چلک چیست؟ : اگر شهرهای برند شمال را کنار بگذاریم و از خود بپرسیم روستاهای معروف یا بهترین روستاهای شمال کدامند؟ به یقین روستای چلک را می‌توان بهترین روستای مازندران در رابطه با خرید و فروش ویلا دانست، هر کس بتواند در چلک ویلا بخرد، برد کرده است! چون هم طبیعتی بکر را از آن خود کرده و هم از امکانات و امتیازات شهر نوشهر برخوردار است و هم هر زمان اراده به فروش ویلا در چلک که متعلق به اوست نماید، راحت و سریع می‌توان ویلا در چلک را به بازار فروش ملک و مسکن عرضه و بفروشد.

روستای چلک به دلیل موقعیت خاص خود نزد غیر بومیان از اولویت و محبوبیت و معروفیت خاصی مانند نخ شمال در روستای توسکاتک برخوردار است و با وسعتی نزدیک به 600 هکتار که نزدیک‌ترین فاصله جنگل و دریا به طول 1300 متر داراست، واقعا جنگلی بوده و مثل رامسر تپه‌ای نیست.

چلک از سمت غرب به روستای مزگاه و جاده کیسی به طول تقریبی 1200 متر- از سمت شرق به روستای کهنه سرا در حدود 1500 متر-از شمال به دریا - از سمت جنوب به طول تقریبی 1200 متر به جنگل و رشته کوه البرز متصل است، دلیل معروفیت فروش ویلا در چلک همین فاصله نزدیک کوه و دریا به هم می‌باشد که چلک از آن مزیت برخوردار هستند.

 

فاصله چلک با شهرهای اطراف چقدر است؟

در مورد مسافت چلک با نوشهر که در حدود 11 کیلومتر - با جاده چالوس که به کرج و تهران منتهی می‌شود در حدود 20 کیلومتر - با جاده هراز در آمل در حدود 70 کیلومتر - با نزدیک‌ترین شهر در شرق چلک که به شهر رویان و در کیلومتر 30 این روستا واقع گردیده می‌توان اشاره داشت.

 

حتما بخوانید: ساحل سرخرود کجاست

 

نقشه طرح هادی و بافت چلک

چلک به دو محل چلک سفلی و چلک علیا تقسیم می‌شود و بافت محل چلک و نقشه طرح هادی چلک در هر دو محل یکسان است و به صورت نقشه زیر مشخص می‌شود.

 

نقشه منطقه چلک نوشهر

 

قضیه مجسمه برنزی ورودی روستای چلک چیست؟

هنگام ورود با مجسمه‌ای برنزی كه متعلق به مرحوم حاج رستم محسنی است که زحمات زیادی به عنوان شورا و امین مردم برای چلک کشید و در تمام مراحل عمران و آبادی محل شامل، آسفالت، مدرسه، مسجد وسط محل، لوله کشی آب، کانال کشی جوی آب،ساخت زیرگذر چلک بنیان‌ گذار و بانیش (مرحوم حاج رستم محسنی) که در همه این‌ها مرحوم لباس کار می‌پوشید و بی ریا کمک می‌کرد که در یکی از این فعالیت‌ها حاج رستم هم در جا گذاری لوله برای جوی آب در حال کمک كردن بود و تقریبا 70 درصد کار تمام شده بود که ناگهان جرثقیل به برق فشار قوی اثابت می‌کند و حاج رستم هم که داخل آب بود و دست‌هایش به لوله فلزی متصل و در نهایت دچار برق گرفتکی می‌شود و جان خود را در راه آبادی روستا فدا می‌کند،(روحش شاد و یادش گرامی).

 

مجسمه حاج رستم چلک

 

دلیل سرمایه گذاری و معروفیت چلک چیست؟

زمین‌های ساحلی بی‌نظیر که تعدادی از آن در جهت ساخت بزرگ‌ترین و زیباترین هتل ساحلی شمال کشور در نوشهر روستای چلک (در حال ساخت) اختصاص یافته و تعدادی از زمین‌های تاپ در نوشهر و چلک به آقای ابریشم‌چی شهرت دارد که باعث معروفیت و شناخته شدن چلک و انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در این روستای کوچک از نوشهر شده است، در ضمن یکی از ویلاهای معروف چلک متعلق به آقای علی دایی است که در دامنه جنگل با دید دریا همراه است.

 

هتل ساحلی چلک

 

قیمت زمین در چلک

قیمت زمین در چلک با توجه به شرایط زیر مشخص می‌شود ( آذر ماه سال 99):

  • زمین ساحلی پلاک اول دریا (چسبیده به آب) درون شهرک لوکس، حدود متری 20 تا 25 میلیون تومان
  •  زمین شهرکی داخل بافت چلک حدود متری 15 میلیون تومان
  •  زمین قطعه کوچک بیرون بافت و طرح هادی چلک حدود متری 8 تا 15 میلیون تومان
  •  زمین قطعه بزرگ جنگل جلگه‌ای در چلک حدود متری 5 تا 8 میلیون تومان

 

برای کسب اطلاعات و استعلامات لازم در خصوص خرید زمین در چلک نوشهر و یا سوالاتی در این رابطه می‌توانید با قسمت تماس با ما سایت املاک بانیان مسکن مرتبط شوید.

 

قیمت ویلا در چلک

قیمت ویلا در چلک بستگی به این دارد که ویلا ساحلی است یا ویلای جنگلی، ویلا داخل بافت چلک قرار دارد یا بیرون بافت و در اصطلاح ویلا در خیابان گاز چلک که منطقه ضعیف چلک است و یا ویلا دامنه کوه و حوالی ویلای علی دایی در شهرک گلها که منطقه معروف چلک است واقع شده، متفاوت است و کم ارزش‌ترین ویلا در چلک حدود 3 میلیارد تومان تا با ارزش‌ترین ویلا در چلک که حدود 150 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است را مشاهده خواهید کرد. برای استعلام خرید ویلا در چلک با ما مرتبط شوید.

 

شهرک‌های معروف چلک

چلک دارای شهرک‌های ویلایی متعددی به نام‌های شهرک میانجی، شهرک ستاره چلک، شهرک سبز، شهرک گل‌ها، شهرک گل مهر، شهرک سوگل، شهرک باران، شهرک ساحلی رویای دریا چلک، شهرک مسیحیان چلک، شهرک 777 که شهرک خصوصی و متعلق به آقای گوهربین بوده و حالت باغ وحش داشته و همه جور حیوان در آن‌جا وجود دارد.

 
چلک دارای سه ورودی و خیابان اصلی به نام‌های خیابان کیسی، خیابان ریاست جمهوری و خیابان اصلی و ورودی محل که در زیر بیشتر توضیح خواهیم داد.

خیابان ریاست جمهوری نوشهر نیز به دلیل داشتن شهرک ریاست جمهوری در انتهای خیابان به این نام شهرت یافته و تفریح‌گاه و استراحتگاهی برای کارکنان و کارمندان ریاست جمهوری بوده و مختص رییس جمهور یا شخص خاصی نیست.

همین‌طور در این خیابان (ریاست جمهوری) از چلک با شهرک‌های متعدد کوچک و بزرگی چون شهرک پامچالان، شهرک منظر دریا و .... معرفی می‌شود.

 

خیابان ریاست جمهوری نوشهر چلک

 

مزرعه پرورش ماهی در چلک

چلک دارای دو مزرعه پرورش ماهی خاویاری و سردآبی (قزل‌آلا) است که همه روزه محصولات خود را برای فروش با بهترین کیفیت عرضه می‌کند.

 

مزرعه پرورش ماهی چلک

اماکن مذهبی روستای چلک

روستای چلک نوشهر دارای 3 مسجد یکی در چلک سفلی و دیگری در چلک علیا و بزرگترین مسجد که در مرکز محل واقع شده است مرکز تجمع اهالی روستا در ایام سال برای برگزاری مراسم مذهبی است.

 

 

اماکن ورزشی روستای چلک نوشهر

چلک دارای زمین چمن فوتبال در ورودی محل و در قسمت کناری جاده اصلی است که به جرات می‌توان گفت یکی از زیباترین زمین‌های ورزشی شمال می‌باشد.

 

زمین فوتبال چلک

 

اماکن اقامتی و تفریحی روستای چلک

چلک دارای فست‌فود، رستوران و هتل جهت اقامت مسافران و گردشگران می‌باشد که می‌توان در بین این موارد به مجتمع اقامتی توریستی ساحل کاسپین و هتل پرشیا چلک اشاره داشت.

 

مجتمع اقامتی توریستی کاسپین چلک

 

هتل پرشیا 3 نوشهر
هتل پرشیا نیز یکی از اماکن اقامتی در روستای چلک است که دارای سوییت‌، اتاق، رستوران، کافی شاپ می‌باشد و چنان چه تمایل به اقامت در این هتل زیبا با چشم انداز جنگل و دریا دارید، به یقین میزبان خوبی برای شما خواهد بود.

 

هتل پرشیا 3 نوشهر

 

کلام آخر

چلک معروف‌ترین روستای شهرستان نوشهر است که در غرب مازندران واقع شده و باید گفت چلک هم دریا دارد و هم جنگل و فاصله بین این دو بسیار به هم نزدیک است و همین مساله باعث شده فروش ویلا در چلک را به عنوان فروش ویلا در بهترین روستای شمال مبدل کند و بهترین مکان در شمال برای سرمایه گذاری را به نام چلک ثبت نماید.

دیدگاه‌های کاربران:
ارسال دیدگاه:
لطفا پست الکترونیک صحیح خود را وارد نمائید زیرا بلافاصله پس از انتشار دیدگاه شما، موضوع به وسیله پست الکترونیک به اطلاع شما رسانده خواهد شد.